Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Life,a piece of gold

<< < (5/8) > >>

Harmonica mike:
Det ser ut som det är dags då för version två av denna låt.

Mycket tacksam om ni skriver vad ni tycker,jag har mina funderingar vilket finns att läsa i trådhuvudet..

SÅGA!

Mike

Plinka:
Den har visst förändrats! Minns inte riktigt hur den lät innan, men nåt har hänt :)
Den är fortfarande jätteskön, bra att den fortfarande är rätt enkel och själen finns där! Är det en fiol/ngt stråk som spelar? Den skulle jag önska fick vara lite "gnissligare/mer folkmusikfiolig" :D

Asti:
Det är en jättefin låt! Snyggt med den plockande elguran och pianot som
kommer in med rätt styrka och intensitet. Fiolen tycker jag är för mycket "på"
och är bitvis för stark i volym. Håller också med Plinka om ljudet på den.
Sköna harmonier i refrängen, så den tycker jag du ska behålla.
I andra refrängen tycker jag fiolen skulle vara mer återhållsam och kanske hellre
entoniga stråkar i bakgrunden där. Tycker det funkar att ha första refrängen utan sång.
Sången är som alltid super. Men personligen hade jag nog haft mindre reverb och en lite
varmare ton på den. Svårt att uppfatta texten mellan ca 25 - 35 sekunder...
Upplever lite "pumpande" sång. Använder du mycket compression/limiter?
Tänkte också på att instrumenten, bl.a. fiolen, kunde panoreras ut lite mer, så att
det inte var så mycket som konkurrerade om platsen i mitten.
Lite funderingar från ett regnigt Småland.  :)
/Asti

MaxB:
jag sågar det som kan låta stråke. Är inte heller bekväm med det den spelar, gillar inte de underfundiga melodislingorna

Då är jag ärlig och jag tror mig veta att du uppskattar min ärlighet!

Harmonica mike:
Då skall vi se,snabba svar det gillar vi  :wub:

Carina:
Japp det en fela.Halion sonic2 står för soundet och jag lirade på keys..Skall se om jag kan ratta fram det du menar,eller kolla med nån som har en bättre plugg..Kul att du gillade den.Tänkte förstärka den med stämsång,har en tjej på Gång..Annars hade du gärna fått vara med på denna..Backar hon ur så.. :wub:

Peter:
Bra tips som alltid Peter,super tack för det.Jag kör den en mix sväng till..Kollar på stråket/panoreringen också..Texten ja,blarr på just den biten du reagerade på,det kommer en verre till med kvinnlig fägring också framöver..Fixar texten då..Ja det är ju "fulmastrat" så det kan vara för hårt tryck på sången,checkar det.

Max:
Bra om nån sågar också,det är ju liksom vitsen med forumet.Jag skall kika på Astis/Carinas tips att förenkla stråket och försöka få tag i ett bättre sound överlag på felan..Personligen så gillar jag hur den går släpigt mot takten,nästan dansar fram..Den behöver ju inte gå så där på reffsången,det håller jag helt med om.Enklare är nog melodin för att lyfta fram sången,det skall dit en till röst har jag tänkt..Ligger i förhandling :)

#########################

Tack för kommentarerna alla,nu drar munspelslirarn ut i skogen några dagar med bärs å grillat å elgura med batteridriven stärkare :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion