Forum > Demolåtar
Gurano & Marsall - Bara min
Roffe H:
Häftigt sångljud, och visst blev det ett lyft. Håller med HM om att trummorna försvinner. :)
/Roffe H
bjurte:
Alltså, som jag skrev förut, riktigt bra låt och spel..
Men, du har valt helt fel väg här, ljudbilden är totalt söndertrasad !!
Du brukar ju vara en 'mästare' på att höra minsta knäpp i en annans låtar(Vilket jag uppskattar otroligt mycket)
Det här låter ju bara som en enda stor fyrkantig Ljudkorv, bort med limitar och kompressorer och låt den sköna låten
komma fram, den har enl. mig potential att bli en av dina bättre..
Hoppas du inte tar illa vid, du är ju duktig på musik och spel, men det här blir bara mos...
Gurano:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.02.2014, 07:10:54 ---Men det var ju det jag sa,det är inte skräp - det blev ju skitbra med sång!
Riktigt bra ylat Marsall,super lyft för låten.
En liten detalj G,lätta på limiter/kompressor.Ösdelen låter så hårt pressad att trummorna går in i en luddig dimma.Annars är det hur coolt som helst,en ösig låt som håller.
Fyra snöbjörnar i luften,slänger med en skyffel också om du lättar lite på trycket/Limitern eller vad du maxar med..
Mike
--- Slut citat ---
Tack
Ska se över limitern
--- Citat från: Roffe H skrivet 17.02.2014, 13:25:43 ---Häftigt sångljud, och visst blev det ett lyft. Håller med HM om att trummorna försvinner. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tackar
Ska se över trummor å limiter
--- Citat från: bjurte skrivet 17.02.2014, 15:03:46 ---Alltså, som jag skrev förut, riktigt bra låt och spel..
Du brukar ju vara en 'mästare' på att höra minsta knäpp i en annans låtar(Vilket jag uppskattar otroligt mycket)
Det här låter ju bara som en enda stor fyrkantig Ljudkorv, bort med limitar och kompressorer och låt den sköna låten
Hoppas du inte tar illa vid, du är ju duktig på musik och spel, men det här blir bara mos...
--- Slut citat ---
Inte tar jag illa upp :)
Tja det finns inga knäpp i min låt men ... Jo jag ska se över limitatus mosus :D
Korv mä mos e gott!
Tack för lyss å tyck
/G
bjurte:
--- Citat från: Gurano skrivet 17.02.2014, 15:22:15 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 17.02.2014, 15:03:46 ---Alltså, som jag skrev förut, riktigt bra låt och spel..
--- Slut citat ---
Inte tar jag illa upp :)
Tja det finns inga knäpp i min låt men ... Jo jag ska se över limitatus mosus :D
Korv mä mos e gott!
Tack för lyss å tyck
/G
--- Slut citat ---
Men då ska det vara 'Hemmastommpat' och inget pulverskit.. :D
Gurano:
Tja nu har jag lättat på limitern (det enda som finns på mastern) + gjort lite andra småändringar. Vet inte om det blev någon jätteskillnad men trummorna hörs mer på öspartiet. Säkerligen potatismos a la pulver :)
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/BaraMin1.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida