Forum > Demolåtar

Marsall & equality - Svär inte, Marsallhjälpen är här!

<< < (3/7) > >>

Eddi:
Funk-jazzigt värre - du har alltså börjat öva inför festivalen hör jag. Lite hackigt som sagt och ett avsaknande av ett tema men sköna ljud och bra groove.

Tokai:
Jag får det inte att gå ihop riktigt, väldigt stökigt men framför allt - det svänger inte, tycker jag.
Känns som ett sånt där mellanparti innan det öser loss, innan det öppnar upp sig.
Tror det skulle vara bättre om trummorna spelar mer ett stadigt komp än som nu mest breaks, trummorna skulle kunna binda ihop den hackiga rytmen hos synthen.
Men har förstått att Omnisphere har grymma ljud. Har man inte samplat ett brinnande piano också?

equality:
pxm: Tack mannen!  :)
Eddi: Funk-jazzigt låter kul. Inte mycket till tema men "tände till" när jag skrollade igenom alla pre-sets (inte klar än, puh!) Tack för lyssning och kommentar.
Tokai: Lite delade meningar om ev sväng tydligen. Passar kanske bättre som mellanparti, break eller intro. Ska kolla trummorna och pröva mer "rak" kurs. Jo, jag läste nåt om brinnande piano nånstans, vidare utveckling av Hendrix brinnande Fender? Tackar för comments!

Plinka:
Klar förbättring! Riktigt fräckt nu  ;) :D

jonnerstone:
Inga å ä ö i filnamnet e du snäll  :D Går inte att lyssna via iOS nu  :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion