Titel: Merope (& the Mahadeva Shambo mantra)
Musik, arr, prod: Plinka
Övriga medverkande: På sång/kör: Marruschkka och Katarina(och Plink)
Låtlängd: 8:50 min
Genre: Världsmusik
Här kommer den tredje låten i projekt M54 Plejaderna. Denna gången tillägnas musiken stjärnan och gudinnan Merope. Hon var gudinnan som bara visade halva sitt ansikte, för att hon skämdes över att hon gift sig med en man som var till hälften människa, och dessutom kriminell. Mantrat Mahadeva shambo tar oss till ljuset och löser upp illusioner, och här tillsammans med kraften från musiken och trummorna löser upp illusionen av skam...typ tänkte jag mig...

Stort tack till Marre och Katarina som sjunger och shantar med mig! (Och en liten extra tillägnad tanke till min bortgångne farfar...det är hans spanska gitarr som jag fått ta hand om som jag spelar på)
Jaja...hoppas ni orkar igenom 9 minuter

kom gärna med synpunkter!
2014-02-09: Skurit ner på frekvenser under 500, enligt Astis råd...bättre? Blir det för vasst?
Sedan la jag upp en lite mindre vass mix...
2014-02-09: Justerade frekvenserna igen, mindre vass verre nu...
2014-02-10: Drog upp sången
2014-02-10: Justerat sångnivåerna något igen
2014-02-11: Sänkt trumman
2014-02-16: Fått grymma sångfiler av MaxB oxå, som sjunger med basröst på vissa ställen i mantrat, samt i sista partiet. Dessutom justerat vissa nivåer så att jag själv känner mig nöjd med balansen...
2014-12-17: Justerat osynk på MaxB:s fil... samt pillat liiite till på vissa nivåer. Sista partiet tonar ner litegrann i volym på slutet, efter tips från MaxB, men inte helt.