Forum > Färdiga produktioner

Plinka/Marre/Katarina/MaxB: Meropes Mahadeva Shambo mantra

<< < (7/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 15.02.2014, 22:25:36 ---Tack även till Eq, MaxB (hoppas du får till extratonen!), Hogge, Pxm, Zzeb /Marre

--- Slut citat ---

Jag har levererat via PM till Plinka ikväll...

Plinka:
Har nu fått finfina sångspår av MaxB som fyller i med sin basröst i mantradelen och sista delen! Några småjusteringar i mixen...NY VERRE uppe nu!!  :D

Och så har jag inte svarat på alla kommentarer hittills heller:

--- Citat från: Girly skrivet 13.02.2014, 22:01:01 ---Jätte...JÄTTEBRA! :wub:
Suveränt...nu får Deva Premal och Miten dela scenen med er  :)
/Girly

--- Slut citat ---
Tack Girly  :D Jag delar gärna scen med Deva Premal och Miten, vi kan komplettera varandra bra tror jag, eftersom vi har lite olika stil :)

--- Citat från: pxm skrivet 13.02.2014, 23:01:23 ---Skön låt, skön, sång och snyggt gitarrljud.... :)
Jag gillar den här !!!!

mvh

--- Slut citat ---
Tack pxm!! Jag har åter justerat eq:n lite på gitarrljuset, lite mjukare igen :)

--- Citat från: hogge skrivet 14.02.2014, 20:13:41 ---Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...

--- Slut citat ---
Hej Hogge! Jag är väl medveten om att detta är typisk sån musik som inte alla kan ta sig igenom. Ja, man skulle kunna se det som ett konstprojekt om man vill, men jag tänker mig det mer som bruks- och stämningsmusik för meditatörer, yogautövare, massageterapeuter od.
Tack ändå för lyss och kommentar!

--- Citat från: MaxB skrivet 14.02.2014, 22:21:32 ---
--- Citat från: hogge skrivet 14.02.2014, 20:13:41 ---Ni är jätteduktiga på alla sätt & vis, men detta funkar inte (som låt) för mig.... Orkar inte ens ta mig igenom det... Men är detta att betrakta som en låt? Är det mer kanske ett konstprojekt?

Jag borde förmodligen försöka vara lite mer tålmodig, men tyvärr. Varken jag, eller mitt bredband har tid med det.. Men som sagt: fina röster, bra instrumentsättning och bra (såvitt jag kan bedöma) arrangerat och mixat...

--- Slut citat ---

Ja, Hogge, en del grejer känns nya första gången. Tänkt dig att du är i det militära och säger till soldaterna, som du vet lyssnar på vad du säger och gör vad du säger, att de ska sätta sig bekvämt, kanske med benen i kors. Sen säger du till dem att blunda och slappna av närmaste femton minutrarna. Du förbereder dem på att de kommer höra musik - instrument och röster, under nio minuter. Säg även till dem att vem som helst får sjunga med när de vill. Upplys dem om att då musiken och sången tystnar ska de fortsätta blunda och slappna av, tills du säger till.

Inte säker på att det fungerar första gången...  B)

Ett helt annat scenario:

Sitter på väg till jobbet och känner en naturlig kärlek till medresenärerna. Mitt emot sitter en kvinna och blundar, precis som jag. Båda öppnar samtidigt ögonen, vid stoppet på centralstationen och ser varandra in i ögonen. Efter tio sekunder ler båda en lugnt igenkännande leende, innan vi fortsätter att blunda i ytterligare fem-tio minuter. Vi känner nog inte varandra men känner varandra ändå, kanske i det undermedvetna, genom den pågående meditationen på något sätt.

Då tåget är på väg att stanna vid destinationen frågar jag nyfiket om hon arbetar på..."det företagsnamn där jag nu arbetar".
Näej, säger hon, men arbetade inte du på... så sa hon "företagsnamnet där jag arbetade för 5-10 år sen". Aha, en gammal arbetskollega, jag inte sett på 5-10 år.

Skön morgon där det här musikstycket funkar!

--- Slut citat ---
Tack MaxB för att du delar med dig av din underbara berättelse, och av din röst!  :wub:

--- Citat från: equality skrivet 14.02.2014, 23:54:50 ---Vacker historia Max, den om din tidigare arbetskamrat.

Jag tycker detta var härligt att lyssna på! Känner mig i helt rätt sinnesstämning för detta. Ombonat och tidlöst där stress, krav och dumma missförstånd tagit paus. Som en god långsam måltid gjord på riktiga råvaror i bra sällskap. Bra jobbat, finsnickrat och målat. Nåt syntljud lät aningen apart (fr 108) men vill knappt nämna det då det sabbar sinnestämningen. 

--- Slut citat ---
Tack för det equality! Vilken vacker kommentar  :wub: Jag har i alla fall sänkt synthen lite på denna verren, även om den finns kvar  ;)

---------
Som sagt, ny mix med MaxB finns nu  :)
Edit 2014-02-17: MaxB:s spår låg i osynk i mixen, har nu justerat mixen, men behållt ett spår med en del av den fräcka osynken.

Marruschkka:
Härligt, tack alla :rolleyes:
Den funkar perfekt att kontemplera till har jag märkt ;)

Plinka, underbart förfinad mix nu där alla nyanser går fram ypperligt :D

MaxB: Ooooooooooooooooooohmmmmmm  :wub:

Marsall:
Hmm Jag som brände in 5 plattor Meditativmusik på discen för 2 v sen.. Det hade jag ju inte behövst alls det  :(.. När man kan lyssna på Medgodis här..  :D :)..
Skön denna.. Nä nu måste jag trycka på play igen... hörs!

Dividend:
Inte min musik och lite för repetitiv. Superb för meditation kanske då. MEn jättesnyggt mixat Plinka. MaxB och Marre gör ett bra jobb.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion