Forum > Demolåtar
Harmonica mike/MacTS - Down you go
Harmonica mike:
Håkan:
Thanx man..Jag trodde du skulle totalsåga ljudbilden,men det är ju inte försent för det :)
Jo det blev ju lite småsvängigt det här.Munspelet lirar jag i tredjeposition EM - D spel..
Hittade en grym munspelslirare för en oherrans massa år sedan.
Gary Primich - ..Det är nog bland det bättre jag har hört i munspelsväg.Denne Gary blev dock inte så gammal tyvärr,han stupade vid fyrtiosjuårs ålder.Sjukt bra munspelslirare.Så har du spotify,kolla in den liraren..Jag har några plattor som jag brukar lyssna på och förundras över vad man kan göra med de där små spelen.
Checkade spotify,men inga av de nyare och bättre plattorna,typiskt.Han gjorde faktiskt ett par spelningar här uppe i Norrbotten runt 2002.Givet var jag där och köpte två av de plattor han hade till försäljning(som inte finns på spotify),surrade lite också med honom.En mycket ödmjuk och sympatisk person var han denne Gary - samt en fantastisk munspelare.
Men han behövdes på en annan plats tyvärr...God pull the strings - Down you go..
EDIT:
Läste igenom lite biografi.Gary Primich blev 49 år.Sedan finns en av mina plattor(Garys givetvis) på spotify,"Dog house" bra drag i den..
Mike
Roffe H:
Den närmar sig mer och mer färdig, vet inte om det fattas något egentligen. Munspelet och gitarren som spelar mot varandra är grymt bra, :wub: resten av liret också för den delen. Kanoners.
Fem glada från mig. :) :) :) :) :) /Roffe H
Harmonica mike:
Roffe:
Jag håller med.Macke satte det så jädra snyggt där jag gör drillen på munspelet och han hakar på i luckan,urläckert.För att inte säga resten,grymt snyggt.
Låten,ja jag har börjat hitta en tråd i texteriet till sticket..Sticket i nuvarande tappning kan funka om jag lirar lite mer gura/piano/hammond eller nåt..Ock så lite coolt yl på det så...
Tack för kommentaren,den värmde gott hos Macke å mig :wub:
Mike
Asti:
Snyggt gitarrpålägg av MacTS! Får lite Gary Moore vibbar...
Det känns som att det mesta ligger i centrum i ljudbilden nu.
Kanske skulle man vinna på tydlighet och separation genom att panorera ut dom lite mer..?
Snyggt colab!
/Asti
MacTS:
Passar på att tacka jag med. Grymt kul att få spela lite på denna!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida