Forum > Demolåtar
Harmonica mike/MacTS - Down you go
bjurte:
Jomen verserna tycker jag nog låter Reggae, förutom trummorna du som spelar lite för rakt, och avslutet när du går över
i 'gypsy-Jazz' är ju helt suveränt..
Välkommen tillbaka föresten.. Hoppas vi får höra lite mer från dig nu.. B)
equality:
Tycker norrlandsfuran står på säker mark i permafrosten. Bluesig reggae där feelingen i voxen slår det mesta. Är det låtsasspanska som kommer in sen? :D Låter bra det ockå. Japp du har det i blodet, trots din nordliga breddgrad och snön smälter lite snabbare här tror jag när jag lyssnar på detta.
Harmonica mike:
Kristian:
Fusionstyle :D log brett
Ja det blev ju lite kokihop,men kul att alstra om man säger..Lite detaljer i lir/stick/text så kanske det blir en schysst blå/latino/reggae doft över anrättningen :) Tack för tycket,det värmde gott
Bjurte:
JAAAAAAAAA! Den tackar vi för.Jag tyckte att jag var lite nära Jamaica stundtals.Lite kvar helt klart..Jag skall lyssna in mig ordentligt på MR Marley innan sista verren gör entré så får vi se om jag hittar det.Kan ju bli fräckt om jag hittar det och lägger det på sticket typ--
EqMicke:
Härligt kompis,den tackar jag för.Nu har traktorn plogat upp en tremeters snöhög utanför mitt studiofönster så jag ser inte solen,så våren lär dröja här..Kul att jag kan tina lite på dina breddgrader :)
Jo jag brukar ju för det mesta "blarrsjunga" då jag tar ut melodi och sånguttryck i mina alster.Ibland så finns där ord som jag återanvänder/spinner runt i texteriet.
Ren improvisation alltså,och jag testade lite latino/italiano/frenchano istf inglese som jag vanligtvis gör..Coolt,fräckt och helt galet :D Vi tar en omröstning sedan om det skall stanna på final verren.Eller omformas till sammanhängande text på spanska alternativt inglese..Jag tillbringar en del tid i Valencia då och då så det är fullt möjligt att få ihop en fungerande latino yl del med lite hjälp av mina spanska vänner.Dessväre lirar ingen av dom flamencogura,det hade varit helfräckt i denna..
#######################
Tack grabbar för tycket.
Mike
Plinka:
Men shit vad mysigt detta blev! Vet inte hur du gjort, men lyckats kombinera rock, reggea och spansk latintoner på samma gång...låter ju helknasigt, men blev så lyckat! Hela produktionen och din fantastiska sång-toppjobb! :D
Harmonica mike:
Plinka:
Ja jag var ju ute efter reggae,men det blev en combo eller nåt :) Kul att du diggade det i vart fall..Jag skall på det där mellan partiet med nåt också vad det lider.Låter det sjunka in så får vi se vad som kommer ut..
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida