Forum > Demolåtar
Harmonica mike/MacTS - Down you go
Harmonica mike:
Låtnamn:Down you go
Artist:Hm
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medvärkande:Jag på bas,ackegura,munspel,keys och Cubase/Grooveagent - MacTS på elgura
Genre:Reggae,rock,blues,latino kokihop
Låtlängd: 3 min
Kuriosa:Vinter och kallt
Tillverkningsår:Februari 2014
######################
Hej gott folk.
Jag fick förstärkning av Macke(MacTS) på forumet med lite elgura fills.Jag tycker det blev helfräckt.Jag har det kritiska sticket kvar att färdigställa i övrigt så funkar det fint tycker jag och Mackes gura drog upp det här ett par nivåer till.Drog ned basen lite också och fixade cello tonen..
NYTT:
20/2 09:15
Sänkt Mackes gura lite grann,och sänkt ackebaktaktaren.
Sedan gör ni som vanligt,såga ned norrlandsfuran.Kul att höra om jag hittade jamaica svänget nånstans i denna improvisation..
Lyrics:
Down you go
Well you can fly to the moon you can concouer the sea
but I know something - you will never be free
`cause down you go yeah down you go
What if The Lord don´t remember your name
and you don´t know wich one you gonna blame I know
down you go yeah down you go
Solo
stick/text/arr inte klart
I´ve been travelin´over sea for a way to set me free
"hikin`" down the highway for the things that meant to be
but God I know yeah down I go
solo
och lite "tokigheter" :)
Mike
Eddi:
:lol: kul detta. Liksom Max gillar du inte att markera på 2 å eller 3 å och då blir det inte riktigt reggae för mig även om det i början lät lite Jamaicanskt trots munspel ala HM. Sedan kommer ett mellanspel i E A H eller C F G eller vad det är och det tycker inte jag hör hemma i den här låten där du annars har hittat väldigt bra harmonier - det drar ner lite. Sedan avslutning med latinogitarr på ett underbart sätt - så nä reggae är det inte men det svänger som katten.
Fixa mellantemat så blir det full pott
morgonte:
Coolt! Inte reggae men coolt ändå! Fast var kom Latin Kings ifrån? :rolleyes:
MaxB:
Den kan börja där vid 18 sekunder, behöver inte introt, pang på sången direkt, tycker jag.
69-99 klarar jag mig utan som det ligger nu, passagen som kommer runt 100 sekunder är en av dina favoriter att spela. Det är även min favoriter. Den ackordsvängen är skön, typisk Van Morrison har jag också för mig.
Första och sista delen är sköna! Jag drömmer om att bli helt fri från förkylningen som plågat mig denna vecka och jag är på G!
Henric:
Låter nice! Du sjunger bra och spelar munspel som en gud - är det bluesharp eller kromatiskt munspel!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida