Kontrollrummet

Harmonica mike/MacTS - Down you go

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Down you go
Artist:Hm
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medvärkande:Jag på bas,ackegura,munspel,keys och Cubase/Grooveagent - MacTS på elgura
Genre:Reggae,rock,blues,latino kokihop
Låtlängd: 3 min
Kuriosa:Vinter och kallt
Tillverkningsår:Februari 2014

######################

Hej gott folk.
Jag fick förstärkning av Macke(MacTS) på forumet med lite elgura fills.Jag tycker det blev helfräckt.Jag har det kritiska sticket kvar att färdigställa i övrigt så funkar det fint tycker jag och Mackes gura drog upp det här ett par nivåer till.Drog ned basen lite också och fixade cello tonen..

NYTT:
20/2 09:15
Sänkt Mackes gura lite grann,och sänkt ackebaktaktaren.

Sedan gör ni som vanligt,såga ned norrlandsfuran.Kul att höra om jag hittade jamaica svänget nånstans i denna improvisation..

Lyrics:       

                          Down you go

Well you can fly to the moon you can concouer the sea
but I know something - you will never be free
`cause down you go yeah down you go

What if The Lord don´t remember your name
and you don´t know wich one you gonna blame I know
down you go yeah down you go

Solo

stick/text/arr inte klart

I´ve been travelin´over sea for a way to set me free
"hikin`" down the highway for the things that meant to be
but God I know yeah down I go

solo

och lite "tokigheter"  :)




Mike
« Senast ändrad: 20.02.2014, 10:12:04 by Harmonica mike »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: kul detta. Liksom Max gillar du inte att markera på 2 å eller 3 å och då blir det inte riktigt reggae för mig även om det i början lät lite Jamaicanskt trots munspel ala HM. Sedan kommer ett mellanspel i E A H eller C F G eller vad det är och det tycker inte jag hör hemma i den här låten där du annars har hittat väldigt bra harmonier - det drar ner lite. Sedan avslutning med latinogitarr på ett underbart sätt - så nä reggae är det inte men det svänger som katten.
Fixa mellantemat så blir det full pott
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Coolt! Inte reggae men coolt ändå! Fast var kom Latin Kings ifrån? :rolleyes:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den kan börja där vid 18 sekunder, behöver inte introt, pang på sången direkt, tycker jag.
69-99 klarar jag mig utan som det ligger nu, passagen som kommer runt 100 sekunder är en av dina favoriter att spela. Det är även min favoriter. Den ackordsvängen är skön, typisk Van Morrison har jag också för mig.

Första och sista delen är sköna! Jag drömmer om att bli helt fri från förkylningen som plågat mig denna vecka och jag är på G!
« Senast ändrad: 07.02.2014, 19:08:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Låter nice! Du sjunger bra och spelar munspel som en gud - är det bluesharp eller kromatiskt munspel!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst svänger det som katten, men jag vet inte vad det är för stil (spelar det nå´n roll?) bra låt, bra lirat och härlig sång med feeling, vad mer kan man begära?   :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
jamenvisst de e gött o höra ..Soundet e lite åt Dolf Lundgrens gamla flamma" ..Va med i James Bond film ..Jag diggade hennes musik när det begav sig..Får googla.. iaf Gottmos o riktigt go munspelssolo..Fredagsgotta" B) :D


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Satan så bra du sjunger! Schysst munspel också...sticket (som saknade sång) kändes som utfyllnad som inte behövs, men kanske blir bättre med sång. reagge vettesjuttom om det var, fick dock lite Santana-vibbar..lixom väntade på lite gitarrslingot som skulle komma in lite här och där.
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det låter bra Michael, om basen speciellt, tung och fin, trummorna och elguran också. Nästan lite för kliniskt dock. Skita ner brukar man säga vad det nu innebär. Bandbrus är ett annat populärt recept.
Lite konstigt arr, mot slutet blir lite mexikanskt, eh?


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Skitbra, svänger sa katten. Blues reggae ala Latino. Man blir glad. Skön känsla i sången.
Behåll och jobba vidare med detta tycker jag.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har inte läst vad andra skrivit - låter bra men ändå inte reggae. Men det gör inget för det håller hög klass.
Tycker dock inte om din reggaegura. Den har fel ljud - du behöver ett fetare ljud helt enkelt enligt mitt öra - troligen en fet elgura!

Jag saknar din stämma på KR inser jag när jag lyssnar på detta :)
Stanna kvar vetja!  :wub:

Sedan hör jag ett klipp på slutet - bort med det :)

/Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Jag är nog lika oskolad som många andra i de ÄKTA typernas rytmik. Skulle mycket väl få för mig att kalla detta reggae. Men många andra har kommenterat så de har säkert rätt. MEN detta svänger, precis som det skall.
Snyggt munspel -bra drag där!
Det är något med kompgitarren - reverbtail kanske. Den låter bra men där är något biljud.

Klart du skall jobba vidare med denna reggeasläktingslåt :-)

/Palm


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skitsnygg inledning med cellon! Tycker som Eddi att avsnittet efter 69 sek fram till 116
inte passar in riktigt... Jag föredrar låten så som den är i avsnitten 1 - 69 sek och 100 - 116 sek.
Vi 50/51 sek tycker jag cellon går ner lite konstigt. Skulle vilja ha tonen en halvton högre där.
Vad är det för språk i avsnittet efter 116 sek?  :) Spanska?
Skön låt och skön rytm, även om det kanske inte känns som "regelrätt" reggae. Men det är jag glad för!  :D
Fin sång och kanonbra munspel! Mixen känns bra...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ja du vad är detta, någon slags fusion style? :P Men trevligt är det, lite annorlunda! En körstämma kanske här o var? Några instrument låter lite midi över. Annars inget att klaga över!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se vad som sägs om denna:

Eddi:
Jo jag lattjade lite med sången där på slutet,det blev lite kul  :D Inget direkt språk,utan en tagning med blarr som jag kallar det.Sticket,ja håller med där.Nödlösning som brytare.Partiet som kommer efter är ju låtens höjdare tycker jag.Men jag skall snickra på ett bättre stick,det behövs nåt annorlunda för att effekten av det sista skall bli effektivt..Jag har ju mycke desperation i uttrycket där,och desperation är ju universiellt - det fattar man på alla språk  :lol: Kul att du gillade den Eddi,det värmer och jag donar vidare med sticket

morgonte:
Tack för digget..Ja jag tyckte ackesolot hade sina brister så jag ylade lite också,och då blev det rätt fräckt :)
lite latino feeling kanske ja..

Maxb:
Jag behåller nog introt,däremot skall jag fixa till mittpartiet/sticket.Det behövs en brytare innan det som är låtens höjdpunkt(tycker jag)kommer in..Ackorden: em,b7-9,c7-9 nånting..Jag lyfter på lillfingret på barré bm och lyfter ringfingret på c..Kanske heter det nåt annat,jag vet inte jag bara lirar.Sedan på nuvarande stick så är det g,c,d7..Men jag skall stuva om lite där..Vidare så kör jag munspelet i tredjeposition,det kan ju vara kul att veta för dig som lirar det..Em-D spel..Kul försök var detta i vart fall,skall lyssna lite mer på MR Marley,så kanske jag kan klura ut nåt där i mitten..Krya på dig Max

Henric:
Tack Henric.Det är ett vanligt bluescrossharp,fast jag lirar i tredjeposition,en moll grej.Em-D spel..Lirar givet också kromatiskt,men jag har inga nu och de är SVIN dyra..Nackdelen med kromatiska,de går inte att leka töja och spela med på mitt sätt.Så jag föredrar de små bluesspelen.Viket gör att man i kompet bör hålla sig till sjuor max och i samma  tonart - med tillhörande mollackord också såklart..Man kan göra rätt mycke då med blues spelen i de fyra vanligaste munspelspositionerna.

Roffe:
Thanx man..Ja,jag ville ju försöka mig på en reggae..Gjort några tappra försök tidigare,och det här är nog det närmaste jag har kommit..Som du säger,det spelar ju mindre roll om man är rätt i genren - huvudsaken är att det svänger - håller med där.

Marsall:
Aha,du tänker kanske på Grace Jones..Har för mig att hon pysslade med musik..Hur det lät,ingen aning men jag skall kolla spotify om det finns nåt där.Kul att du gillade den,munspelet var det enkla,acken det mariga :)

MacTs:
Oj tack Macke,den värmde gott..Jag skall fila lite på sticket,det behövs en brytare i låten så sista delen kommer till sin rätt.Jag skall fundera ut nåt.Sedan lite gura fills..Absolut..Och ett acke/flamenco doftande avslutssolo skulle vara grymt..Har du tid/vill shoot..Mitt gura lir suger en del..typ  :D

Tokai:
Tack Staffan.Jag lirar på min acke,jag har ingen elgura..Ja jag satte solot först där på slutet,och det har en del brister så jag maskerade lite med texmexsång som tar fokus från missarna :) Jag skall dona lite till,speciellt med mittenpartiet,det går att göra bättre..Skall kolla lite på soundet i acken..

zzeb:
Tack zebben..Ja det är nog mera riktigt "Blues reggae alá latino",,Jo denna skall få lite till har jag tänkt.

G:
Thanx man..Ja lusten till musik går i vågor.Nu kom det en liten dyning som resulterade i denna..Skall göra denna klar hade jag tänkt,så ett tag blir jag här denna gång.Gitarren är ju mitt svaga kort,så det finns vissa brister i liret..Men jag resonerar ju som så att det får inte hämma kreativiteten,det finns andra som kan lira "yngwieprylarna"  :D skämt åsido gitarren behöver nog liras om på några ställen,samt kanske bytas ut mot elgura,kan vara värt att testa..Jag skall dona lite med sticket så får vi se..

Palm:
Thanx man för tycket.Ja,det slamrar lite om acken och det är en onetejkare så det går nog att snygga till lite kompmässigt,solot får nån annan lira då låten har hittat hem,det är ju rätt nära om jag summerar KR sågen  :wub:

Peter:
Ja jag gillar också cellon.Förstod att nån skulle hitta tonen helt riktigt så ligger den ett halvsteg fel,spelade fel på keys och en onetejkare..Fräckt,innovativt eller klassiskt felspel,sista så klart :D
Jag fixar det,sedan så kan nog cellon komma in lite mer i låten då den stärker dramatiken lite..Jag skall dona  med sticket,kanske bruka cellon mer där så sista delen får det lyft det förtjänar.Sticket där är viktigt,det bör byggas upp snyggare än nu helt kart..Eddi du och de flesta är överens om det.
Språket - klassiskt spansk/italo/latin soppa som dom kokar ihop här i norrland under same mötena  :lol:

###############################

Stort tack för kommentarerna,ni är bara bäst.Jag skall lyssna lite på er också,men det får bli till veckan.Idag är jag bakis och behöver friskluft så nu blir det stugan och hamburgergrillning,mums  :)

Mike



Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jomen verserna tycker jag nog låter Reggae, förutom trummorna du som spelar lite för rakt,  och avslutet när du går över
i 'gypsy-Jazz' är ju helt suveränt.. 
Välkommen tillbaka föresten.. Hoppas vi får höra lite mer från dig nu.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker norrlandsfuran står på säker mark i permafrosten. Bluesig reggae där feelingen i voxen slår det mesta. Är det låtsasspanska som kommer in sen?  :D Låter bra det ockå. Japp du har det i blodet, trots din nordliga breddgrad och snön smälter lite snabbare här tror jag när jag lyssnar på detta.   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kristian:
Fusionstyle  :D log brett

Ja det blev ju lite kokihop,men kul att alstra om man säger..Lite detaljer i lir/stick/text så kanske det blir en schysst blå/latino/reggae doft över anrättningen  :) Tack för tycket,det värmde gott

Bjurte:
JAAAAAAAAA! Den tackar vi för.Jag tyckte att jag var lite nära Jamaica stundtals.Lite kvar helt klart..Jag skall lyssna in mig ordentligt på MR Marley innan sista verren gör entré så får vi se om jag hittar det.Kan ju bli fräckt om jag hittar det och lägger det på sticket typ--

EqMicke:
Härligt kompis,den tackar jag för.Nu har traktorn plogat upp en tremeters snöhög utanför mitt studiofönster så jag ser inte solen,så våren lär dröja här..Kul att jag kan tina lite på dina breddgrader :)
Jo jag brukar ju för det mesta "blarrsjunga" då jag tar ut melodi och sånguttryck i mina alster.Ibland så finns där ord som jag återanvänder/spinner runt i texteriet.
Ren improvisation alltså,och jag testade lite latino/italiano/frenchano istf inglese som jag vanligtvis gör..Coolt,fräckt och helt galet  :D Vi tar en omröstning sedan om det skall stanna på final verren.Eller omformas till sammanhängande text på spanska alternativt inglese..Jag tillbringar en del tid i Valencia då och då så det är fullt möjligt att få ihop en fungerande latino yl del med lite hjälp av mina spanska vänner.Dessväre lirar ingen av dom flamencogura,det hade varit helfräckt i denna..

#######################

Tack grabbar för tycket.

Mike


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Men shit vad mysigt detta blev! Vet inte hur du gjort, men lyckats kombinera rock, reggea och spansk latintoner på samma gång...låter ju helknasigt, men blev så lyckat! Hela produktionen och din fantastiska sång-toppjobb!  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Plinka:
Ja jag var ju ute efter reggae,men det blev en combo eller nåt  :) Kul att du diggade det i vart fall..Jag skall på det där mellan partiet med nåt också vad det lider.Låter det sjunka in så får vi se vad som kommer ut..

Mike


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Låter bra som tusan detta..... :)
Härligt HM, härligt !!!!


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Johan:
Thanx man,lite kvar på sticket och lite småpill återstår.

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oki gott folk..

Jag har fått förstärkning på gitarrfronten av MacTS från forumet.

Sticket/mellanspelet är under utv..Men som alltid så kom det en annan låt emellan,men jag skall färdigställa denna - men inte i veckan..

SÅGA!

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul med en sån gitarr oxå. Den ligger ljudmässigt lite utanför andra instrument upplever jag och ibland pratar den samtidigt som du. I det sistnämnda fallet kanske du vill dra ner på gitarrens volym?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Max:
Tack max.Jo det blev mindre reggae men mer sväng helt klart..Jag mixade detta klockan tre i morse med enbart lurar så guran kanske ligger lite högt i volym,,korrigerar senare då jag fixar mellanspelet med nåt vettigt.Hade varit coolt med ett renodlat jamaica sväng där,men men - det är inte så lätt att få till det..
Sedan så avlöser idérna varandra nu - Micke mitt i flödet.Kul men splittrande  :D

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Let it flow man!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Riktigt Skön inlevelse i sången o sjunget  :).. Det låter live om mixen jag letade en  jamaican men hittade ingen vad gör det!!  :D Det låter som om  ni är 15 man/kvinna stark trupp som har skoj som fan!.. Som sagt Akustiska betona-guran borde kanske få en plats liite längre bak i rummet..lite hög nu i min lyssning  :) . Får du ihop dä blir det Gottmos..  B)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är bara på en snabblyssning jag tittar in, men det här är nog fan bland det bästa du presterat i bluesgenren. Att du låter lite arg ökar bara denna känsla i omfång. :)

Riktigt bra! Och ska försöka följa utvecklingen!

Du är i paritet med Rolf Wikström, som jag nämnde för länge sen, men ibland flyger du förbi honom totalt!


edit: Mac gör riktigt bra ifrån sig också på elguran :D
« Senast ändrad: 19.02.2014, 22:53:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Down you go..

Max:
Sänkte Mackes gura lite i volym,hoppas det blev bättre..

Marsall:
Tack för återkopplingen,och tycket..Sänkte lite på ackebaktaktsguran.Så förhoppningsvis har vi potatismos nu då jag inte gillar rotmos :D

Per:
Oj,den var fin,tack Per.Känner mig stolt att denna gick hem och att bli nämnd i Roffes finrum.Upplägget för denna var att göra en reggae,men det sket sig.Tur var väl det,detta blev ju klart bättre :rolleyes:
Friskt vågat,hälften vunnet som det sägs..

################

Tack grabbar för kommentarerna,det värmer och inspirerar.Fortfarande har jag sticket kvar på denna,men det kommer vad det lider..


Mike


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Coolt som f-n. Det jag jäste mest på nästan var att du spelade munspelt på utåttonerna i stället frö det vanliga sugandet i spelets fjärde hål, det med sjuan…
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Håkan:
Thanx man..Jag trodde du skulle totalsåga ljudbilden,men det är ju inte försent för det  :)

Jo det blev ju lite småsvängigt det här.Munspelet lirar jag i tredjeposition EM - D spel..

Hittade en grym munspelslirare för en oherrans massa år sedan.
Gary Primich - ..Det är nog bland det bättre jag har hört i munspelsväg.Denne Gary blev dock inte så gammal tyvärr,han stupade vid fyrtiosjuårs ålder.Sjukt bra munspelslirare.Så har du spotify,kolla in den liraren..Jag har några plattor som jag brukar lyssna på och förundras över vad man kan göra med de där små spelen.
Checkade spotify,men inga av de nyare och bättre plattorna,typiskt.Han gjorde faktiskt ett par spelningar här uppe i Norrbotten runt 2002.Givet var jag där och köpte två av de plattor han hade till försäljning(som inte finns på spotify),surrade lite också med honom.En mycket ödmjuk och sympatisk person var han denne Gary - samt en fantastisk munspelare.
Men han behövdes på en annan plats tyvärr...God pull the strings - Down you go..

EDIT:
Läste igenom lite biografi.Gary Primich blev 49 år.Sedan finns en av mina plattor(Garys givetvis) på spotify,"Dog house" bra drag i den..


Mike
« Senast ändrad: 21.02.2014, 10:21:03 by Harmonica mike »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Den närmar sig mer och mer färdig, vet inte om det fattas något egentligen. Munspelet och gitarren som spelar mot varandra är grymt bra,  :wub: resten av liret också för den delen. Kanoners.
Fem glada från mig.  :) :) :) :) :) /Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe:

Jag håller med.Macke satte det så jädra snyggt där jag gör drillen på munspelet och han hakar på i luckan,urläckert.För att inte säga resten,grymt snyggt.

Låten,ja jag har börjat hitta en tråd i texteriet till sticket..Sticket i nuvarande tappning kan funka om jag lirar lite mer gura/piano/hammond eller nåt..Ock så lite coolt yl på det så...

Tack för kommentaren,den värmde gott hos Macke å mig  :wub:

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt gitarrpålägg av MacTS! Får lite Gary Moore vibbar...
Det känns som att det mesta ligger i centrum i ljudbilden nu.
Kanske skulle man vinna på tydlighet och separation genom att panorera ut dom lite mer..?
Snyggt colab!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Passar på att tacka jag med. Grymt kul att få spela lite på denna!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se