Forum > Demolåtar
Gurano, zzeb och Plinka - Slow fox
Gurano:
--- Citat från: Alatar skrivet 09.02.2014, 00:30:24 ---Ok låt, men har hört bättre av dig.
Lite för rörigt tycker jag, både i ljudbild och i arret.
Tror låten behöver en kvinnoröst som ligger högre än Plinkas.
--- Slut citat ---
Tja man kan ju inte alltid tycka att den ena måste bli bättre än den andra så att säga. Tack för att du ändå tycker det är en OK låt
--- Citat från: MaxB skrivet 09.02.2014, 00:38:39 ---Nästan något som Eno och DB skulle kunnat göra. Bra röster!
En gitarrton tycker jag är helt galen.
--- Slut citat ---
Tack för tankar
--- Citat från: Eddi skrivet 09.02.2014, 00:53:01 ---Oj häftigt med zzeb och Plinka skulle önska att de får mer plats dvs backa på gurorna en hel del.
--- Slut citat ---
Det finns ingen gura alls bakom zzeb - men jag har nu sänkt sologuran bakom Plinka på ett flertal ställen
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.02.2014, 11:00:54 ---Ja jag håller med boysen,grymt lyft med zebben å Plinka.
Men som Eddi formulerade det,backa på gurorna.
Annars ett coolt stycke och fet grymt där zebben gastar,grymt snyggt.
Mike
--- Slut citat ---
Tackar - har nu sänkt guran på ett par ställen så mycket som jag kan tänka mig :)
--- Citat från: Asti skrivet 09.02.2014, 12:16:10 ---Fint gung i låten och bra sång! Men gitarren dränker tyvärr Plinkas sång.
Den gitarren behöver sänkas rejält under sången. Eller gör om den gitarren
och låt den svara på/komplettera Plinkas sång i stället.
Elbasen tycker jag ska upp i mixen, den är ganska anonym så här.
/Asti
--- Slut citat ---
Har sänk sling/sologuran bakom Plinka ganska mycket nu - kanske inte tillräckligt i dina öron - vi får se ... men jag tycker att Plinkas sång hörs tydligt nu i mina öron
Höjde basen rejält oxå - för mycket?
Tack för era tankar
/G
Plinka:
Yes! Tror det blir bra så, hörs lagom nu, ska ju inte ta över heller ;) zzeb är grym! :D
Asti:
Jag med mina åldriga, slitna öron tycker i alla fall att det låter bättre nu! :)
Harmonica mike:
Så där ja G,nu kröp Carina fram i mixen också snyggt jobb där med.
Något synth störigt innan sången brakar igång,tendens till lite gröt..en liten petitess bara..
Det här funkar på mig,wiihaaa alla inblandade :)
Mike
Marsall:
basen e lagom men för luddig i ljudet.. Sånginsatserna Gottmos MEN smälter inte in i ljudbilden lixom..Bra insatser men för sig själv på nå sätt.. Med lite mixtrix så ..För låten e Skön! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida