Forum > Demolåtar
Gurano, zzeb och Plinka - Slow fox
Gurano:
--- Citat från: bjurte skrivet 04.02.2014, 11:11:31 ---Gillar rythmik och sound, men det fattas något(Sång/Melodi) men det är du ju ute och fiskar efter.
Blir nog bra med lite sång. ;)
--- Slut citat ---
Tackar - har sång på G nu :)
--- Citat från: tigersoul skrivet 04.02.2014, 11:15:59 ---Skön grund, kan tänka mig några poppiga vocals någonstans där inne i havet av musikala händelser :P
--- Slut citat ---
Tackar - sång på G
--- Citat från: MacTS skrivet 04.02.2014, 13:35:28 ---Najs! cool ljudbild och väldigt bra spelat. Rätt sång kan nog bli kanon, men jag tycker även att det funkar bra instrumentalt
--- Slut citat ---
Tackar - sång e på G så det blir nog bra -sången låter redan bra i mina öron men jag jagar en kör :D
Tackar återigen
Gurano
Plinka:
Snyggt och fantasifullt :wub:
Tokai:
Tycker allt är på rödbetan från början till slut (bortsett från det snygga plinget i faden).
Skulle vilja att du hushållade lite mer med effekterna, switch, pling osv. och mer bygga upp det efterhand. Men det är svårt att arra utan sång förstår jag. När gitarriffet kommer in upplever jag det som att där ska inte vara någon sång, och tvärtom. Och det är nog bra.
Spännande låt, som alltid från dig. En låt fylld av möjligheter. Nån slags Bowie liknande sång skulle kanske passa?
Gurano:
--- Citat från: Plinka skrivet 05.02.2014, 11:25:09 ---Snyggt och fantasifullt :wub:
--- Slut citat ---
Tackar :D
--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2014, 20:41:01 ---Tycker allt är på rödbetan från början till slut (bortsett från det snygga plinget i faden).
Skulle vilja att du hushållade lite mer med effekterna, switch, pling osv. och mer bygga upp det efterhand. Men det är svårt att arra utan sång förstår jag. När gitarriffet kommer in upplever jag det som att där ska inte vara någon sång, och tvärtom. Och det är nog bra.
Spännande låt, som alltid från dig. En låt fylld av möjligheter. Nån slags Bowie liknande sång skulle kanske passa?
--- Slut citat ---
Jo nog är den på alltid - men det är så jag vill ha det - men det är säkert en effekt av att musiken görs till största delen innan sång ... som du säger.
Precis ang sången - just nu finns ingen sång på soloriffet och det ska troligen inte vara något där. Men på det lugnare partiet i mitten finns sång - låter skitbra men jag väntar på lite mera sång så får vi se hur det blir.
/Gurano
Gurano:
Nu har zzeb och Plinka lagt på sång :)
Tankar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida