Kontrollrummet

brusreducerare micbrus

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Finns det nån brusborttagare eller reducerare ..Får lite brus när jag lirar in sång.. Nån vst plugin eller nåt annat vore kanon..Eller e det fel på micen ..Har en studiomic.. spelar in utan effekt


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Topp o tack!  .då är det nog nåt annat...Kan kanske va att insignalen till dawen e rackarns låg från ljudkortet (line6) så jag drog på för mycket out-volym föratt inspelningen  blir för låg tycker jag..Får prova mig fram.. :)




Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Topp o tack!  .då är det nog nåt annat...Kan kanske va att insignalen till dawen e rackarns låg från ljudkortet (line6) så jag drog på för mycket out-volym föratt inspelningen  blir för låg tycker jag..Får prova mig fram.. :)

Tar du in mikrofonsignalen via "Line in" till datorn eller använder du "Mic in" eller är det inte relevanta termer med ett sånt ljudkort kanske?
Är det fler inkommande signaler som är på samtidigt, förutom mikrofonen - vet du eller är det värt att kolla?
« Senast ändrad: 02.02.2014, 11:19:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Tjena!  Micsladd/mic  ini line 6 ljudkort sen Usb till dator....Sen podfarm upp och väljer mic 1 (..Ställer outvolym i podfarm .. FL studio daw ingen volym där..
Hoppas det gick att förstå :),,



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tjena!  Micsladd/mic  ini line 6 ljudkort sen Usb till dator....Sen podfarm upp och väljer mic 1 (..Ställer outvolym i podfarm .. FL studio daw ingen volym där..
Hoppas det gick att förstå :),,

Om du utesluter podfarm?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har aldrig provat om det går ...måste kollas upp..    (Men guror etc inget brus på dom tracken..+   
Iaf kollar upp ditt förslag Max..Topp och kanoners :D


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Holybananers  :D..Behövde inte podfarm framme  :o.. hoppas det blir mindre eller nada brus nu.. Får testa ikväll...
Tack som f.... Nu vart man gladast..    :D