Forum > Demolåtar
Plinka & pxm - "Paxom´s Blues"
pxm:
Skalor (??), jag tycker det är enklast att göra musik i bestämda tonarter med dess ackord och skalorna ackorden är byggda av till vedertagna takter bara. Har de byggstenarna som verktyg för mitt skapande. Tror att de allra flesta gör så....... :)
Det är bra att kunna skalor för spela över olika progressioner/ackordsföljder (göra ackordsanalyser för att få ut skalorna som fungerar) och hålla samman fraserna......tycker jag. Finner det kul och intressant.... :) Det är vad mitt hjärta säger.. Roligast är att spela !!! :)
Jag har korrigerat ett ackord i pianofilen och höjt pianot litet, litet grann.... :)
Ny fil överst i trådhuvudet.
mvh
Plinka:
Du är så underbar när du förklarar vad du gör i en hel lång musikteori-uppsats :D Jag hänger knappt med på hälften, men jag önskar att jag gjorde det, men jag har den sista tiden i alla fall börjat minnas att jag suttit många förträngda gitarrlektioner och tragglat bluesskalor :P så en vacker dag kanske jag minns hur man spelar gitarr med, hihi.
Nej, men jag tycker den är mysig denna, den har potensial! Känns som man lyssnar live, lite improviserat nästan, och tycker du till stor del fått till ett skönt sound. Ditt rhodespiano låter fint :) Ja, jag vet ju att den är under utveckling, blir som vanligt spännande att se var den landar.
Roffe H:
Du är ju för underbar med dina teoretiska förklaringar :)...verkligen experimentellt detta :rolleyes:
Du får ju fina applåder också. :lol:
/Roffe
pxm:
Ligger Plinka för högt i volym ????
:)
mvh
Plinka:
:lol: Jag skrattar ihjäl mig, jag tycker jag låter helt störd fortfarande :lol: Skitkonstigt att försöka följa din gitarr som låg där...kanske borde jag sjunga till en fil där du plockat bort gitarren(som här)...och jag ligger för högt :)
...eller förresten..det var snyggare med din gitarr än min sång ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida