Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson, frun Susanne sjunger "Bara min älskade väntar"
Håkan Nilsson:
Frågade halvt på skoj om inte hon ville sjunga in nåt nu i kväll, och till min förvåning sa hon ja, om jag får sjunga "Bara min älskade väntar".
Så det gjorde vi, kände på lite tonarter först o jammade till det, jag spelade giatarren samtidigt som hon, sen blev det lite snabba pålägg. Verkligen mysigt…
https://soundcloud.com/user7908154/susanne-jansson-bara-om-min-a
MaxB:
Når inte riktigt upp till rätt ton på flera ställen, kan det bero på hennes lyssning i lurar (för hög volym på kompet eller egna sången eller totalen) så korrigera det möjliga problemet till nästa sånginspelning. Släng annars på lite Melodyne på sången, så är ni i hamn!
Nu tar du med dig henne på spelningarna! :D Skönt vid lägerelden. B)
spacetrucker:
Inte illa alls :). Håller med MaxB om pitchen. Lite melodyne så blir detta hur bra som helst juh.
// Space
Håkan Nilsson:
Lite surt är det. Skulle vi nöta varje fras många ggr kanske man kom ifrån det, men det intresset har hon nog inte. Melodyn finns tyvärr inte i min studio…
Hon sitter ofta o spelar nylongitarr o småsjunger eller visslar, hon har en massa textlappar.
Återstår att se vad hon säger om att jag la ut det här på Facebook. Kul att göra nåt gemensamt i alla fall, kanske vill hon göra om den…
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 30.01.2014, 10:05:38 ---Lite surt är det. Skulle vi nöta varje fras många ggr kanske man kom ifrån det, men det intresset har hon nog inte. Melodyn finns tyvärr inte i min studio…
Hon sitter ofta o spelar nylongitarr o småsjunger eller visslar, hon har en massa textlappar.
Återstår att se vad hon säger om att jag la ut det här på Facebook. Kul att göra nåt gemensamt i alla fall, kanske vill hon göra om den…
--- Slut citat ---
Blir det samma sak eller bättre - utan hörlurar och mikrofon?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida