Forum > Färdiga produktioner

Knife - feat MaxB

<< < (6/9) > >>

zzeb:
BUMP, ny version!

Eddi:
Jag tycker version 3 låter vädigt bra nu. Kanske lite svag i botten men petitess i sammanhanget.

palm:
Det tar sig - som pyromanen sa!

Här blir det också lite eld och lågor och riktigt skön lyssning. Din sång är ju så kanon. Gillar också Max´s gitarrspel och körerna. En fundering är om inte körerna skall ner någon db?
Det finns ett handklapp som kommer någon/några gånger. Det känns som det ligger fel i ljudbilden. Lite högt?

Detta är en kanonlåt med många bra insatser.

Bra jobbat!

/Palm

MaxB:
Gitarrgrejen i introt är bra att du tagit med! Precis lagom för att gunga igång låten!
Härliga nya körstämmor! Håller med att du har en riktigt användbar (bra) röst.
Övergången vid 1.15 nu är super. Vilken skillnad mot stoppet tidigare! Bra utveckling här! 
Handklappet limmar inte riktigt, det är tajt men sticker ut, utanför allt annat. Vet dock inte vad som skulle behövas för att få in handklappet så det sitter som en del i helheten?
Grejen du gör flera gånger på gitarr t.ex. vid 2.42-2.44, är helrätt. Enkel och effektiv sak man lätt kan gilla, jag gillar't.
Men, allra sista cymbalen i slutet, kan du nog ta bort. Låter inte helt bra eller nödvändig enligt mig.

Den här låten har du hanterat med skicklig hand. Den är redan en klassiker, för mig.
Mixmässigt sitter allt (utom handklappet) mycket bra.
Basen finns också på en bra nivå volymmässigt i mina lurar.
Har inte ens tänkt på att trummorna tidigare var simpla och repetitativa. Har du minskat på trummornas volym i helheten?

Trean är superbäst hittills. Om du inte gör fler justeringar, dela ut för nedladdning.
Om du putsar lite till, kan det avvakta. Lägg gärna upp texten i första inlägget.

Den här vill nog jag låna i framtiden, är så skön!

Marsall:
blir bara bättre o bättre..Gittarerna e nu på plats o e sköna o du sjunger klockers"  :) Bra att du jobbar med att få sången närmare i ljudbilden... ;)
Kan hålla med Palm om handklappen.. Låter lite för verklig"för låten.. Skulle vilja ha den mera kompad i hop o inte så ekoaktig.. Keep going!! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion