Forum > Demolåtar
MacTS-Farewell
MaxB:
--- Citat från: MacTS skrivet 01.02.2014, 11:36:29 ---Palm: Tack!
MaxB: Signalkedjan är: Studioprojects B1 mick, TC Konnekt 6 preamp/interface. Sen ligger det en kompressor som insert och så är det nog eq:at lite. Menar du att jag har för mycket diskant eller för lite på sången?
--- Slut citat ---
Jag saknar brillians i sången. Vet inte om det i så fall ska eq:as upp nånstans - utan att det blir för essigt eller om det skulle vara nån plugg som ger glitter (övertoner)?
Men jag hör inte höga frekvenser så bra som en del andra har jag märkt, så mina referensramar är inte som andras. Ofta vill jag ta fram mer diskant och andra säger att det blir för mycket. Hoppas fler uttalar sig om det gällande din inspelning av din sång. Jag jämförde nyligen då jag spelade in sång i min "gamla" SP B1 och sen testade den nyare Röde NT1 som jag också har. Det var mycket roligare att lyssna i medhörningen då jag sjöng i NT1:an och jag tror inspelningen blev av med den upplevda "blöta filten" i höga frekvenser. Sången lät nog bättre i slutresultatet...
MacTS:
MaxB: Tack, du har nog en poäng där. Jag har alltid "bara" spelat in demos och förproduktioner i min studio och inte brytt mig om ifall sångljudet är helt 100. Ska prova att eq:a lite sen men även att låna hem några mickar från kompisar och testa om det kanske är dags för uppgradering...
MaxB:
--- Citat från: MacTS skrivet 01.02.2014, 16:47:17 ---MaxB: Tack, du har nog en poäng där. Jag har alltid "bara" spelat in demos och förproduktioner i min studio och inte brytt mig om ifall sångljudet är helt 100. Ska prova att eq:a lite sen men även att låna hem några mickar från kompisar och testa om det kanske är dags för uppgradering...
--- Slut citat ---
Åsså testa nåra pluggar som ger bandmättnad eller sprak från transienter som ligger dolda (eller obefintliga), i högre frekvenser...
Eddi:
Det är lustigt hur man uppfattar olika. Jag tycker sången är helt ok men rynkar pannan en hel del när den/de spetsiga gitarrerna kommer fram och som dränker botten en hel del. Tycker att trummorna låter bra men för lågt samma med basen.
Bra låt f.ö.
MaxB:
Bra att du också ger din upplevelse. Bra om fler ger sin bild. Kan vara min hörsel som spelar spratt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida