Forum > Färdiga produktioner
Perowitch,Girly and Eddie-Crash and Burn
MacTS:
Grymt häftigt! Låter annorlunda...men bra :) Bra ljud och sånginsatser också!
bjurte:
Skönt ljudkollage att lyssna på, trummorna funkar bra fram till ca. 75 på spelaren (Där basen kommer in, sedan tycker jag den blir lite för liten och spattig (Apig.. :D ) skulle önskat en lite större,djupare virvel som inte synkopade i vart och var annat varv.
Dom låter bra, men kanske lite mer portionerat.. B)
Lenas svala sång ger det hela en extra Dimension !!
Skön låt !!
PEROWITCH:
--- Citat från: bjurte skrivet 30.01.2014, 11:43:55 ---Skönt ljudkollage att lyssna på, trummorna funkar bra fram till ca. 75 på spelaren (Där basen kommer in, sedan tycker jag den blir lite för liten och spattig (Apig.. :D ) skulle önskat en lite större,djupare virvel som inte synkopade i vart och var annat varv.
Dom låter bra, men kanske lite mer portionerat.. B)
Lenas svala sång ger det hela en extra Dimension !!
Skön låt !!
--- Slut citat ---
Hej Bjurte Mycke snack om A…ljud :P När jag jobbar lyssnar jag på helheten men visst kan man ha mera botten här å där men ingen ting jag har stört mej på,inte heller synkop slaget Men jag har gjort som dej njutit av lenas sång som lyfter hela låten : men tack för tycket det är ju bara en demo så allt är välkommet/ perowitch
Marsall:
riktigt nice låt o skön rytm i den också sången e ju kanoners!..Visst lite mer snärt på virveln skulle ju smaka (men inte fööör mycket..för det är mycket finesser i låten som jag gillar skarpt som då kanske försvinner ?...Men skulle vilja höjja hela paketet närmare i ljudbilden lixom ..många gitarrgrejjer o trix får man lixom riktigt anstränga sig för att höra...Det kan ju va att jag börjar bli lite döv också..iaf me like! :)
PEROWITCH:
--- Citat från: Marsall skrivet 30.01.2014, 13:43:43 ---riktigt nice låt o skön rytm i den också sången e ju kanoners!..Visst lite mer snärt på virveln skulle ju smaka (men inte fööör mycket..för det är mycket finesser i låten som jag gillar skarpt som då kanske försvinner ?...Men skulle vilja höjja hela paketet närmare i ljudbilden lixom ..många gitarrgrejjer o trix får man lixom riktigt anstränga sig för att höra...Det kan ju va att jag börjar bli lite döv också..iaf me like! :)
--- Slut citat ---
Helt rätt marshall det är ju det som är prob att har du för mycket botten på ett visst instrument så krockar det och annat försvinner och i det här fallet har jag försökt hålla mej till regeln max 7 instrument spår samtidigt men det är inte lätt och frekvensområden som krockar. Så jag gör bara en rå mix annars får jag lämna in det för mixning för skruva är jag inte bra på oftast skruvar jag bort mej men det är kul med folk som kan det (sen har vi ju olika smak med det är ett prob ) men har en kompis som mixar på heltid brukar i bland skicka en låt till honom så får jag en lista på vad han tycker de då man inser att mixning är svårt inkl mastring.Kul att du gillade låten själv tycker att den jäkligt läcker lite självgod som man är /perowitch
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida