Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Blues i vredesmod (vrede)
Plinka:
Underbar! Tempot ska du ha kvar!! Det du i så fall kan göra är väl att få den lite skitigare/rivigare, och ev även på sången :D
Kan inte mycket om trummor, så överlåter dom kommentarerna åt" proffsen" ;)
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 02.02.2014, 17:11:37 ---Låter bra! Jättefint saxspel och sång och bra text! Lite småsaker:
Någon nämnde att det lät lite snällt och vissa delar kunde kanske varit lite "tuffare".
Gitarren låter som en snäll Tele, men kunde varit en distad, lite skitigare.
Trummorna kunde också kunna varit lite mer tyngd i, mer tryck...
Saxen låter lite närmre än övrigt...kanske lite mer reverb på den..?
Du är väldigt produktiv fastän du bara är "halvpensionär"! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Har lyssnat på dina kloka ord men är inget vidare bra på distade gitarrer och tuffa trummor, bättre på soft jazz. Jag är ju halvpensionär ju! :lol: Har i alla fall försökt!
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 02.02.2014, 18:05:59 ---Väldigt lik Cornelis "Lasse liten blues"?
--- Slut citat ---
Svårt med blues som ju har så få toner att "spela på", om det är likt så var det iaf. inget medvetet, jag gick enbart på en ilsken känsla. :)
--- Citat från: Plinka skrivet 03.02.2014, 10:50:07 ---Underbar! Tempot ska du ha kvar!! Det du i så fall kan göra är väl att få den lite skitigare/rivigare, och ev även på sången :D
Kan inte mycket om trummor, så överlåter dom kommentarerna åt" proffsen" ;)
--- Slut citat ---
Tack Plinka, som jag skrev vet jag inte heller så mycket om tuffa trummor etc, men jag har försökt att "skita ner" den lite till nu. :unsure:
palm:
Hej
Denna version blev enligt mitt tycke mycket bättre. Nu var du ovh låten lite vredsna *hm*
/Palm
Gurano:
Svänger bra i vredesmod :)
Ljudbilden låter inte så kul dock i mina öron. Nästan så att trummorna har en tjock filt över sig och de andra instrumenten har en tunn filt över sig medan sången är öppen. Öppna det andra oxå så blir det kanon (Jag har lyssnat på versionen i trådhuvudet - hoppas att det var rätt verre?)
/Gurano
Roffe H:
--- Citat från: palm skrivet 03.02.2014, 16:42:49 ---Hej
Denna version blev enligt mitt tycke mycket bättre. Nu var du ovh låten lite vredsna *hm*
/Palm
--- Slut citat ---
Visst blev det vresigare. :lol:
--- Citat från: Gurano skrivet 03.02.2014, 18:33:31 ---Svänger bra i vredesmod :)
Ljudbilden låter inte så kul dock i mina öron. Nästan så att trummorna har en tjock filt över sig och de andra instrumenten har en tunn filt över sig medan sången är öppen. Öppna det andra oxå så blir det kanon (Jag har lyssnat på versionen i trådhuvudet - hoppas att det var rätt verre?)
/Gurano
--- Slut citat ---
Tack Gurano, visst är det verren högst i tråden. Nu ligger den allra senaste där istället för den dova. Jag har lyft på täcket nu...blir man "mixdöv" eller vad? :wacko: Borde ha hört detta, men är det tillräckligt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida