Kontrollrummet

Hjälp.....lite prb med CD/DVD läsare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Så här ligger det till. Har Macbook Pro till min musikmaskin. I denna har jag tagit ur CD-läsaren för att få plats med två hårddiskar. Det blev kanon. När man köpte otibayn så följde det med en låda till CD-rom spelaren och det fungerade kanon. ALLT frid och fröjd. MEN sen hände det, katten hoppade upp på hyllan fick inte stopp på den graciösa kroppen....gled och välte ner det mesta på den hyllan - inkl. min cd-läsare.
Den gick i bitar och fungerar inte längre....

Okej, jag som precis hade beställt lite uppdateringar på DVD *grrrrr* Nu har jag dock varit och köpt en ORG SuperDrive till Mac och till min förvåning fungerar det INTE alls. Enligt googling så har det något med de olika milliamp som mattas ut genom usb-kontakten. Men tillslut hittade jag en strof man skulle kunna skriva i prompten.......som skulle göra att SuperDriven visst fungerade....men icke sa nicke..... F*N och Shit och.....vill ju ha in den nya uppdateringen.....försökte lägga de tre DVD skivorna (via annan dator) på ett USB för att installera därifrån.... Fick inte det att fungera alls....eller jag förstår inte i alla fall.
Då lär det ju inte fungera att lägga på Skydrive i heller..

Någon som har något kreativt förslag?

/Palm


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nope!   B)
Life's a bitch sometimes!  :(

Har haft strul med original-CD i annat sammanhang som slutade fungera och där fick man ingen ny och kopieringsskydd gjorde att man inte kunde använda annat media.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Testa att istället koppla till USB hubb med egen strömmatning.

/Lazarus


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej .....

Jag testade det oxå L .....har försökt koda om macens inre (I'm a hacker). Till slut satte jag mig med den apparat katten slängt ner....scussi kontakten hade släppt helt och stiften var snea och vinga. Men tålmodigt fick jag dem raka och kunde trycka in dem i kontakten, trycka kontakten i cd-spelaren utan skal. DEN fungerade, helt ävla otroligt :-)

Tack, för hjälpen

/Palm