Forum > Demolåtar
Lugnet efter stormen.
Håkan Nilsson:
Tror inte jag postat den här förut? Tycker väldigt mkt om den själv, självupplevt o äkta. Bästa biten är nästan vid 3 minuter där låten stilla börjar om utan trummor. Det var min unge trummis Tomas Persson som föreslog det arret.
https://soundcloud.com/user7908154/lugnet-efter-stormen
tigersoul:
Inga fel på låten inte. Jag kan väl i princip bara göra ett gammalt eko på något jag tyckt flera gånger: att du, särskilt i vissa fraser "sakta hem till oss" ska hålla ut tonerna och inte prata dig igenom raden. Annars låter det bra!
Roffe H:
En fin låt Håkan, snyggt munspel och bra text. Gillar svenska texter, de är svåra att skriva, men jag tycker du får till det (en hel del schysta metaforer). :)
/Roffe H
Asti:
Fin låt! Snygg ljudbild och fin mix! Skönt ljud i gitarrer och munspel.
Håller med tigersoul om refrängen, att du kunde hålla ut lite längre på
en del stavelser, t.ex att vid sista "oss" sjunga "o-o-oss" i stället...nu blir det lite avhugget.
Annars gillar jag din sång och röst, som du vet! :)
/Asti
Håkan Nilsson:
Tack för, som vanligt uppskattande kommentar. Men att hålla ut längre på oss, hur skulle det gå till? Då skulle det inte stämma alls med de snabba o lite udda ackordsväxlingarna på slutet. Att växla mellan sång och pratsång är en del av grejen för mig. Tycker faktiskt jag sjunger precis så som ni vill att jag borde: "sakta hem till o-o-oss".
Love to you. :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida