Forum > Demolåtar

Pretty Old Farts + Ola - Someone for me *Ny version 2.3.2014*

<< < (3/4) > >>

spacetrucker:

--- Citat från: Asti skrivet 25.01.2014, 00:01:40 ---Jag tycker att ljudbilden är bra här (inte för diskantrik), men kanske kan basen sänkas ett litet snäpp!
Bra mix och snygga gitarrer! Låten är lite förutsägbar och överraskar mig inte tyvärr...
Men som sagt - snygg prod och mix i mitt tycke!
/Asti

--- Slut citat ---
Kanske jag ser över basen  :lol:
...det var överraskande
Tack, jag har jobbat en hel del, i synnerhet med trummorna.

--- Citat från: HasseFX skrivet 25.01.2014, 16:12:11 ---Skön trygg känsla i denna! Väldigt njutbar!!  :wub: Perfekt "gubbigt" ruffig och laidback  ;) - men här och var lite väl fri i rytmen. Mix och ljud helt OK - möjligen är rösten lite för "ovanpå" mixen.

--- Slut citat ---
Tack för det. Rösten och sången skall ännu fixas

--- Citat från: Roffe H skrivet 26.01.2014, 19:44:57 ---Fin låt, bra lir och sång. Mixen är ok för min del. Imponerad.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Imponerad, wow  ^_^

--- Citat från: Plinka skrivet 27.01.2014, 10:54:38 ---Låtar snyggt! Bra låt med, och mixen är i mina öron alldeles utmärkt. På de ställen där du upprepar someone for me, skulle det vara snyggt med någon, eller du, som lägger på en lite wailande stämma bakom dig, bara som en förstärkning av känslan  :)

--- Slut citat ---
Tack, väldigt bra idé, den skall jag lägga bakom örat.

--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2014, 12:10:37 ---Nice :P

Jag vill ha körstämma på "more" i anymore. O som redan sagts en aning sur sång någonstans här o där. Men annars är det en himla trevlig sång. Plingis var inne på en bra idé där också tycker jag! Inga direkta fel på mixen, men jag lyssnar på macbook nu så kan inte kommentera så noga på det.

--- Slut citat ---
Calle kommer hem på onsdag efter två veckor i Cuba... jag skall antasta honom med mikrofonen så fort han är tillgänglig. Jag har lyssnat på hans sura sång nu i flere veckor  :lol:.
Nämen på riktigt, sången är ännu, som jag vid når skede nämnde, ännu bara första tagningen. Inte helt slask men småslaskig dock

Tack alla för uppmuntrande kommentarer

// Space

Eddi:
Häftig låt och bra colabbat tycker jag, riktigt snyggt. Om Calle tar i lite mer på de långa vokalerna så skulle man lätt få Freddy Mercury-vibbar, i alla fall jag.

Marsall:
Håller med Tokai ..fram med trummorna ..i en sån här låt skall trummorna ligga i framkant med sången tycker jag.. Låten kan bli riktigt nice med ny sång (annars bra röst  ;)) o lite mix trix med trummorna.. rock on"

spacetrucker:
Ny verre 2.3.2014

Förnyad sång + ändrade nivåer mm

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/SOMEONE_FOR_ME_25-2-2014_1.mp3[/mp3]

// Space

Marsall:
Claes sjunger kalas..  :) Kanske lite essigt ljud.. hörde nästan e sväljning i början av låten .. Trummorna vill ni nog ha såhär lite i bakrunden ?..Som sagt hög klass på låten i sin genre ..coolt colab B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion