Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Molly - reggae feat Lazarus on drums

<< < (13/17) > >>

MaxB:
Har inte hunnit mixa om med lägre volym på gitarerna ännu men tycker själv gällande basgitarren att det är för låg volym och för lite lägre basfrekvenser (!?)
Är det så eller inte? Vad upplever ni andra som vill vara snälla att lyssna och bedöma, gällande nuvarande mix (innan jag drar ner volymen på gitarrkompet)?

Lazarus:
Jodå... basen är aningen för låg. Fast dom höga kompgurorna lurar nog öronen lite med.

/Lazarus

equality:
Hänt mycket sen sist. Kul att höras igen Molly! Det har verkligen blivit en brajrökig, simmig Trenchtown-raggae av denna. Gillar det långsamma tempot sången och lazarustrummorna(!)
Basen tycker jag du skall bana väg för lite mer. Räcker nog att höja den några dB eller ge den mer transiens. Bra jobbat! 

MaxB:
Edit 20140215: Minskat lite på gitarrkompvolymen och ökat på basen. Fungerar eller något till som kan/ska fixas?
Mp3-länk borttagen

Harmonica mike:
Inget att klaga på Max.

Bra sång Max,det har tagit sig rejält,så träning ger färdighet helt klart.Solo,helrätt avvägt och bra mixat.
Liten fotnot,kanske dra ned pytte lite på sångreverbet och testa ett delay som studsar ut i det ändlösa efter nån fras i stället? Bara en tanke och inte nödvändigt,bra som det är också.

Jag tycker du har träffat genren klockrent med denna.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion