Forum > Demolåtar
Blue Eyes Crying In The Rain
Håkan Nilsson:
Tack ska ni ha! Ang de otajta (?) gitarrerna är ju den biten som är svårast att få till. Jag erkänner direkt att jag sneglat mkt påvWillie Nelsons mkt märkliga sätta att både sjunga o spela gitarren ibland helt ute ur grundrytmen, det är ju det som är hans signum. Jag tycker jag fått till soldelen rät bra, både munspelaren och nylongitarristen (Håkan Nelson) tycker att det är de som ska ska sola, o ingen av dem märker av att den andre oxå håller på. Att spela gitarrer metronomexakt är jag annars expert på, men hur kul skull det låta i den här låten?
Dr Loop i ett annat forum tyckte baskaggen blev för utslätad av kompressionen, den är bara komprimerad/limiterad i mastern, vad säger ni om den? Jag tänkte från börja att det skulle vara så lite o diskreta trummor att man knappt tänkte på dem. Har gjort dem i min ganska nya SR18 trumburk. I gamla sönderspalde SR16 fanns det några baskaggar jag älsdae, tex Old Wood och Low Wood. I nya uppdaterade SR18 finns de inte med, alla kaggar låter tyvärr sämre än dom. Buhu….
Ang att ha låten på servern så har jag ibland fått lite bannor för att jag använt Soundcloud, nu blev det tvärtom. :D
Jag byter till en Soundcloud i början… B)
https://soundcloud.com/user7908154/blues-crying-eyes-in-the
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.01.2014, 12:49:48 ---Tack ska ni ha! Ang de otajta (?) gitarrerna är ju den biten som är svårast att få till. Jag erkänner direkt att jag sneglat mkt påvWillie Nelsons mkt märkliga sätta att både sjunga o spela gitarren ibland helt ute ur grundrytmen, det är ju det som är hans signum. Jag tycker jag fått till soldelen rät bra, både munspelaren och nylongitarristen (Håkan Nelson) tycker att det är de som ska ska sola, o ingen av dem märker av att den andre oxå håller på. Att spela gitarrer metronomexakt är jag annars expert på, men hur kul skull det låta i den här låten?
Att gitarrer skulle behöva kvantisering? Var det på allvar? Måste väl vara bättre då att skippa dem o programmera syntar?
Dr Loop i ett annat forum tyckte baskaggen blev för utslätad av kompressionen, den är bara komprimerad/limiterad i mastern, vad säger ni om den? Jag tänkte från börja att det skulle vara så lite o diskreta trummor att man knappt tänkte på dem. Har gjort dem i min ganska nya SR18 trumburk. I gamla sönderspalde SR16 fanns det några baskaggar jag älsdae, tex Old Wood och Low Wood. I nya uppdaterade SR18 finns de inte med, alla kaggar låter tyvärr sämre än dom. Buhu….
Ang att ha låten på servern så har jag ibland fått lite bannor för att jag använt Soundcloud, nu blev det tvärtom. :D
Jag byter till en Soundcloud i början… B)
https://soundcloud.com/user7908154/blues-crying-eyes-in-the
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida