Forum > Färdiga produktioner

Dividend - London Dawn(Their finest hour)

<< < (3/7) > >>

Dividend:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.08.2007, 22:01:24 ---Nu tänker jag göra dig sur: :(
Ja, du lär ju inte bli nån Beethoven precis.
Mao kompostionen är mild sagt medioker. Visst är det vackert och tjusigt, men det finns inget spännande i det.

Sött och surt är ju vad kinesisk matlagning går ut på, så kritiken är väl ok?

--- Slut citat ---

Kritiken är inte särskilt sur. Du tänkte aldrig tanken att jag kanske ville göra något ospännande och enkelt?

Men jag förstår vad du menar. Inte skall jag tro att jag blir nån beethoven, vem vill fö bli det när det finns pop?

Tokai:

--- Citera ---Kritiken är inte särskilt sur. Du tänkte aldrig tanken att jag kanske ville göra något ospännande och enkelt?

Men jag förstår vad du menar. Inte skall jag tro att jag blir nån beethoven, vem vill fö bli det när det finns pop?

--- Slut citat ---

Ibland ställer jag orimliga krav, inte bara på mig men också på andra. Vad som kan verka taffligt (Beethoven, bla bla) är bara ett resultat av detta.

mahan:
Tjena Per!

Det blev en regning dag här så jag fick komma till min supersznabba dator och lyssnar på alster.Nåt egentligen brittiskt finner jag inte i detta, utom kasnske nåt Brittish Horn som spelar med.

Från intron ända är detta filmmusik för mig, börjar ju dramatiskt med häftigt åskväder, sen thohej springer alla ut igen o njuter av det gröna och fräsha som ovädret lämnade efter sig. Sen vid 1:10 tar man sig en allvarlig diskusion, ställvis högljudd, över vart det skall dras iväg, till beachen eller till den stora konserten på kvällen.
Vid 2:27 nås en kompromiss, den som vill går till beachen o så träffas alla vid konsterthuset senare. Vid 3:08 hör man att beslutet var lyckat och alla nöjda! :) I like happy endings!

Tycker du har fått ihop ett berättande musikstycke, ok var o en kan ju dra sin egen story, men pointen är att du lyckas lämna utrymme åt andra att leva sig in i din musik. Man känner sig inte instängd vid lyssning av din musik.

Jag tycker både sound o spelmässigt att det hör till dina bättre verk, kunde ju vara lite längre o ha lite fler variationer, lixåm en lite längre historia att berätta. Men det är ju åxå en konst att få mycket att ske på en kort stund.

Så det blir bara + i boken för detta :)
Snyggt jobbat Per!

h.  JOhan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 12.08.2007, 10:00:54 ---Tjena Per!

Det blev en regning dag här så jag fick komma till min supersznabba dator och lyssnar på alster.Nåt egentligen brittiskt finner jag inte i detta, utom kasnske nåt Brittish Horn som spelar med.

Från intron ända är detta filmmusik för mig, börjar ju dramatiskt med häftigt åskväder, sen thohej springer alla ut igen o njuter av det gröna och fräsha som ovädret lämnade efter sig. Sen vid 1:10 tar man sig en allvarlig diskusion, ställvis högljudd, över vart det skall dras iväg, till beachen eller till den stora konserten på kvällen.
Vid 2:27 nås en kompromiss, den som vill går till beachen o så träffas alla vid konsterthuset senare. Vid 3:08 hör man att beslutet var lyckat och alla nöjda! :) I like happy endings!

Tycker du har fått ihop ett berättande musikstycke, ok var o en kan ju dra sin egen story, men pointen är att du lyckas lämna utrymme åt andra att leva sig in i din musik. Man känner sig inte instängd vid lyssning av din musik.

Jag tycker både sound o spelmässigt att det hör till dina bättre verk, kunde ju vara lite längre o ha lite fler variationer, lixåm en lite längre historia att berätta. Men det är ju åxå en konst att få mycket att ske på en kort stund.

Så det blir bara + i boken för detta :)
Snyggt jobbat Per!

h.  JOhan

--- Slut citat ---

:lol: :lol: Kul historia!

Dividend:
Bumpar denna, eftersom update av låten skedde i dagarna...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion