Forum > Demolåtar
letters-karl
karl:
En ny låt och kanske inte mitt vanliga stuk eller kan det bli mer softare än vanligt...tror det och tar gärna emot kritik på rubbet men det är inte säkert att jag ändrar så mycket :unsure: det är så kämpigt men man vet aldrig.... tack på forehand / karl
letters
Emulator:
reagerar först på att virveln ligger lite högt i början. Inte så mycket senare, men kanske kan dra ner ett par db?
Kompet är skönt och avslappnat...men kanske lite händelselöst. Kanske kan testa ett rakare komp i refrängen, eller någon annan intensitetshöjtnin med..tja, annan percussion?
Som vanligt är det magiska stämmor och melodier och bra paketerat i övrigt.
En tanke slår mig; kan du använda "baktaktskvaliteerna" i kompet för att gradvis dra det lite mot reggae (hur faen stavas??)-hållet?
lite mer jamaica-bas och baktaktsgitarr som ligger svagt långt bak?
men...den duger annars bra som den är ;)
Trevlig lyssning som vanligt.
tsmalmbe:
Virveln är nåslags ultrastereo i början, vilket får trummorna i hela resten av låten att låta dead-mono. Kollade pluggen till mina lurar, felet ligger inte där. Inte bra då mixen får lyssnaren att kolla om det finns nåt tekniskt fel i anläggningen. Gillar orgeln, den ger just rätt stämning. Rösten skulle få komma närmare, troligen med kompressor och eq då eftersom du sjunger ganska hårt. Trumprogrammeringen kunde varieras, och jag skulle mixa trummorna våtare och mera stereo. Panorera ut och separera mera. Det händer något kring 2:55 som man får gissa sig till.. troligen körpartier, som sjunger under basen och din röst, och stiger fram på nåt mysko sätt när du tar paus i sjungandet. Jobb på mixen, så är det klart.
Låten låter igen Gabriel, och som om den skulle måsta få sällskap av lite andra typs låtar. Men en bra övergångslåt.
karl:
tnx emulator....nej jag gör inte om denna till reggae ( ja rätt stavat) möjligen drar ned den ett tonsteg så sången inte blir så ansträngd...börjar bli lite mer produktiv igen så jag vet inte hur mycket jag lägger ner på denna....men kul att du tycker stämmorna och melodierna är bra...tack för lyssningen.... / karl
--- Citat från: Emulator skrivet 07.08.2007, 03:17:00 ---reagerar först på att virveln ligger lite högt i början. Inte så mycket senare, men kanske kan dra ner ett par db?
Kompet är skönt och avslappnat...men kanske lite händelselöst. Kanske kan testa ett rakare komp i refrängen, eller någon annan intensitetshöjtnin med..tja, annan percussion?
Som vanligt är det magiska stämmor och melodier och bra paketerat i övrigt.
En tanke slår mig; kan du använda "baktaktskvaliteerna" i kompet för att gradvis dra det lite mot reggae (hur faen stavas??)-hållet?
lite mer jamaica-bas och baktaktsgitarr som ligger svagt långt bak?
men...den duger annars bra som den är ;)
Trevlig lyssning som vanligt.
--- Slut citat ---
equality:
Formidabel förmåga du har att hitta på snygga gitarrfigurer! Snygga harmonier i övrigt och tycker du lägger fint orgelkomp på dina låtar, skulle vilja lära mig det. Fina växlingar och återgång till grundmelodin. Låten håller för de över fem minuter du har lagt ner men trumloopen gör definitivt inte det, den blir jobbigt tjatig redan efter nån minut. Testa första halvan utan trummor eller variera mer!
I övrigt snyggt arrad med elgura och ak gitarr. Basen lite luddig i konturen men rätt gött också. :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida