Kontrollrummet

Hur göra för addera fler mixar(Spelare) i demoforum?(Löst)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej

Jag vill lägga till en ny mix i en tråd (halvfärdiga demon) inkl spelaren men samtidigt ha kvar den gamla mixen.
Hur gör jag det? Hittade bara funktionen att ta bort en fil.
« Senast ändrad: 23.01.2014, 12:47:13 by MacTS »
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det går bara att ha en fil per inlägg och man vill ju ha filen i första inlägget så det blir till att länka till extern lagringsplats om du vill ha fler filer i samma inlägg.


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Ok tack...får ändå inte till det.
Jag hittar funktionen för att ta bort den gamla filen, men hur lägger jag dit en ny fil (via redigeringsläge av post)?
« Senast ändrad: 23.01.2014, 09:22:23 by MacTS »
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det går bara att ha en fil per inlägg och man vill ju ha filen i första inlägget så det blir till att länka till extern lagringsplats om du vill ha fler filer i samma inlägg.

Ok tack...får ändå inte till det. Jag hittar funktionen för att ta bort den gamla filen, men hur lägger jag dit en ny fil (via redigeringsläge av post)?

Om du i det första inlägget tar bort den du tidigare laddat upp på kr:s server, ska du sen kunna ladda upp en annan samma väg som du gjorde första gången.
Annars kan du skapa ett konto på soundcloud för att lägga upp flera låtar eller versioner där och länkar därifrån till ditt inlägg på kr.
Dropbox vill inte att man strömmar därifrån till kr:s spelare så det fungerar nog inte.
« Senast ändrad: 23.01.2014, 10:32:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Tack, men det är funktionen att kunna ladda upp en ny fil när jag tagit bort den gamla som jag inte hittar...får nog ta och skaffa mig ett soundcloud-konto
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Klicka på "ändra" :
I editeringsläget, längst ner till vänster klicka på det understrukna "Fler alternativ...."
klicka ur 'Bifogat' och spara..
Nu kan du spara en ny låt på ursprungs-sättet.. ;)
« Senast ändrad: 23.01.2014, 12:54:20 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Dra på trissor, nu funkade det! Tack! Var den lilla detaljen att trycka spara som jag missade :wacko:
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det där med molnet vill jag oxå kunna utnyttja. Bra när man har en låt med olika arr osv och att kunna jämföra.
Sen märkte jag en märklig sak med Hencrics jazzlåt Mitt i City, där han har två trådar i en. Trodde först det var en dublett av nåt slag. Hur är det möjligt?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det är två hopslagna trådar.
ja det fattar jag. Fråga2: Hur gör man detta?
Man skapar en ny tråd inuti samma tråd, har aldrig testat detta. kanske ska testa först innan du svarar, fast jag har inget att testa med så svara gärna.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det är två hopslagna trådar.
ja det fattar jag. Fråga2: Hur gör man detta?
Man skapar en ny tråd inuti samma tråd, har aldrig testat detta. kanske ska testa först innan du svarar, fast jag har inget att testa med så svara gärna.

Wernis är en av moderatorerna på forumet, så han har tilldelats "magic fingers" för att kunna utföra dylika trollerikonster. Vi vanliga dödliga får be snällt till honom för att få sådana saker till stånd eller bryta mot forumreglerna och på så sätt tvinga honom att agera  ;) :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det är två hopslagna trådar.
ja det fattar jag. Fråga2: Hur gör man detta?
Man skapar en ny tråd inuti samma tråd, har aldrig testat detta. kanske ska testa först innan du svarar, fast jag har inget att testa med så svara gärna.

Wernis är en av moderatorerna på forumet, så han har tilldelats "magic fingers" för att kunna utföra dylika trollerikonster. Vi vanliga dödliga får be snällt till honom för att få sådana saker till stånd eller bryta mot forumreglerna och på så sätt tvinga honom att agera  ;) :D

Jomen eftersom han svarade på min första fråga förutsätter jag att han svarar på min andra.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det är två hopslagna trådar.
ja det fattar jag. Fråga2: Hur gör man detta?
Man skapar en ny tråd inuti samma tråd, har aldrig testat detta. kanske ska testa först innan du svarar, fast jag har inget att testa med så svara gärna.

Wernis är en av moderatorerna på forumet, så han har tilldelats "magic fingers" för att kunna utföra dylika trollerikonster. Vi vanliga dödliga får be snällt till honom för att få sådana saker till stånd eller bryta mot forumreglerna och på så sätt tvinga honom att agera  ;) :D

Jomen eftersom han svarade på min första fråga förutsätter jag att han svarar på min andra.

Men jag hann först  :) Ähh, försökte bara vara lite rolig och samtidigt svara på din fråga, W var kanske upptagen med annat, studiobygge t.e.x. Jag återlämnar humorn till Asti  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är två hopslagna trådar.
ja det fattar jag. Fråga2: Hur gör man detta?
Man skapar en ny tråd inuti samma tråd, har aldrig testat detta. kanske ska testa först innan du svarar, fast jag har inget att testa med så svara gärna.

Wernis är en av moderatorerna på forumet, så han har tilldelats "magic fingers" för att kunna utföra dylika trollerikonster. Vi vanliga dödliga får be snällt till honom för att få sådana saker till stånd eller bryta mot forumreglerna och på så sätt tvinga honom att agera  ;) :D

Jomen eftersom han svarade på min första fråga förutsätter jag att han svarar på min andra.

Jag hade också tänk svara på det, men jonnerstone hann före både mig och Wernborg.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google