Forum > Demolåtar

MaxB presents: Haylee Snow - ny mix 2014-01-28

<< < (6/8) > >>

MaxB:
I kvällens mix har jag backat på trum och bas-volymen och minskat mellotron-volymen (har svår att släppa detta kära instrument).
Är det bättre eller bra så här? Haylee Snow har inte själv hört den här versionen överhuvud taget ännu...
Länk i första inlägget

- Lazarus
trummorna för framträdande...
Jag har inte eq:at dem - gav bara MYCKET VOLYM - backat nu
- Eddi
mellotron...
Jag har backat lite på den
- Roffe H
trummor tar över känslig sång
Got the message   B)
- bjurte
backa på trummor
oki...
- herwhisper
för mycket som stjäl uppmärksamheten från sången
point taken... Pianot och sången fick jag som en mp3:a. Fixar man då sursången med melodyne blir pianot surt istället  :lol:
- Lazarus
inget clicktrack här inte
Nope och jag tillbeder dina trummor, de är sanningen och vägen basen försöker vandra...  :P
- herwhisper
ändå bara en skiss och ska spelas in igen
Känner inte till vem som ska spela in den här igen. Det här är bara ett första test att vara med på något där hon sjunger. Får se om hon uppskattar vad den nya mixen ger...  Jag hoppas däremot vi kan göra andra låtar tillsammans, för jag gillar den här rösten.

herwhisper:
Aha, det ställer det i annan dager.
Jag fick för mig att du hade spelat in piano och sång hos dig, och därmed kunde redigera i efterhand med tex melodyne :-)
Hoppas verkligen att det blir mer av denna vara för det kan bli hur bra som helst!

zzeb:
Jäklar anåda vilken ton och känsla i rösten!!

Eddi:
Klart bättre - nu har Haylee återfått huvudrollen. Du verkar ha lyckats EQ:a ner pianot lite också med bibehållen bra röst på sångerskan - bra. Palmsmearen satt fint men jag ville ha den redan vid 148 men men man kan inte få allt här i världen.
Snyggt nu. :)

MaxB:
En palmsmear upp till tonen som kommer vid 148...
Tja varför inte. Inget är skrivet i sten ännu.
Det kan absolut fungera!
Tack för tipset!

Jag älskar palmsmear!
Fler borde nyttja den!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion