Du har nog faktiskt helt rätt där Max. Min hjärna fick det som att sången låg i tempo, och när det blev otakt så
var det dom andra instumenten som spelade i otakt.
Men det är nog tvärt om ja, det är ju faktiskt sången som går in och ur tempo. Hehe, så lätt kan man lura min stackars
fettklump i huvudet

Ska visa låten för min kära sambo som älskar sådan här musik, men inte säga något om att det inte är en "känd" artist.
Och sedan i förbifarten fråga vad hon tyckte om produktionen, för att höra hennes första oförstörda tankar om låt och produktion.
En inte så lite värdefull feedback har jag märkt genom åren.
Det är lätt att man får färgade svar när den som lyssna vet att det är ett verk man själv har gjort eller medverkat i på något sätt.
Så ovetandes recensenter är ovärderliga.
Nu när jag lyssnade i lite bättre lyssning så är det enda jag tänker på, inte stör mig på.
Är att trummorna, som förövrigt ligger perfekt i nivå nu, då särskillt virvel och pukor.
Skulle må bra av highshelf EQ runt 2.5 - 3kHz på ett par tre dB. Och även en highshelf på
hela kittet runt 3kHz någon enstaka dB för att få fram lite mer "glitter" så att säga.
Och då naturligt vis stämma av gentemot resten av mixen så att dom inte tar över.
Antagligen så behövs hela trumkittet sänkas en halb dB eller så när EQ ändringen är gjord.
Om det är som i fallet med sång och piano att du bara har en mp3/wav-fil, så prova om
det räcker med highshelf på hela kittet. Eller prova att labba med en exciter för
att få fram transienterna lite mer. Aphex Vintage Exciter är grymt skön till detta.
Det kan ju gå att komma undan med

Det farbror Nilsson skriver om kompressorn på sången kan jag nog till viss del hålla med om, men samtidigt inte.
Jag kan inte i detta fall höra att kompressorn jobbar för mycket eller fult. Men det skadar ju inte att prova att
dra ner ett snäpp på ration för att se ifall det blir till det bättre.
Annars så tycker jag du har fått till det väldigt bra! Som någon annan här sa, att du hade fått
till EQ ändringarna snyggt på piano/sång paketet. Bra ändringar som inte gjorde något destruktivt med sången.
En svår balansgång som du lyckades bra med!
Som sagt, ser fram emot nästa produktion med förhoppningsvis samma sättning