Forum > Demolåtar
MaxB - Winter Comes - i nya studion - 2014
Gurano:
Låter bra - fint guraljud från nya studion.
Har hört låten förr. Lite småsnubbel på plocket och lite små otaktsgrejor som eg inte stör men jag noterar dem. Det som jag dock skulle önska är att guraljudet inte dödas när du byter mellan vers å reff tex vid ca 90.
/G
MaxB:
--- Citat från: palm skrivet 02.02.2014, 12:28:56 ---Tackar och bugar... Kollade din andra länk tidigare och hittade lite olika figurer. Riktigt snyggt är det men attan vad det gör ont i fingrarna :-) lång bit kvar innan jag kan använda det, men den dagen kommer. Tack för hjälpen. Skall kolla in den nya, känner redan hur fingertopparna ömmar :-)
--- Slut citat ---
Man behöver dels nöta in sånt här fingerplock dels upprätthålla det man lärt sig. Det sista haltar här...
--- Citat från: zzeb skrivet 03.02.2014, 16:59:47 ---Fin låt och framförande. Har försökt få till den här typen av gitarr ljud men misslyckats.
Ser att du använder bara en mick. Är det flera pålagda gitarrer ? Lycka till i nya studion.
--- Slut citat ---
En mic, en tagning/ett spår på gitarren
--- Citat från: Gurano skrivet 03.02.2014, 18:26:53 ---Låter bra - fint guraljud från nya studion. Har hört låten förr. Lite småsnubbel på plocket och lite små otaktsgrejor som eg inte stör men jag noterar dem. Det som jag dock skulle önska är att guraljudet inte dödas när du byter mellan vers å reff tex vid ca 90.
--- Slut citat ---
Tack för "fint guraljud". Småsnubbel finns absolut. Det är lurigt, dels att spela, dels att spela samtidigt med sång.
Jag vill ha avbrott där i växlingen från reffe till vers men tänkte du på vers till reffe?
Marsall:
Ljudet e ju toppklass.. Inget bummel här inte..toppen studio du har verkligen.. Trevligt med videos också.. Kanon bra jobbat :)
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.02.2014, 20:48:48 ---Tack för "fint guraljud". Småsnubbel finns absolut. Det är lurigt, dels att spela, dels att spela samtidigt med sång.
Jag vill ha avbrott där i växlingen från reffe till vers men tänkte du på vers till reffe?
--- Slut citat ---
Ett partiskifte/byte som jag tycker borde klinga mer är t.ex. vid 90
/G
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 03.02.2014, 22:06:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 03.02.2014, 20:48:48 ---Tack för "fint guraljud". Småsnubbel finns absolut. Det är lurigt, dels att spela, dels att spela samtidigt med sång.
--- Slut citat ---
Ett partiskifte/byte som jag tycker borde klinga mer är t.ex. vid 90
/G
--- Slut citat ---
I see! Tycke och smak är olika.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida