Forum > Demolåtar
MaxB - Winter Comes - i nya studion - 2014
Altsax:
Härlig låt!
/Josef
palm:
Hej hej!
Låter bra!
Snyggt gitarrplock - kan du lära ut?
/Palm
MacTS:
Låter ju riktigt bra det där! Håller med om vad andra skrivit att gitarren låter lite basig, men det är ju lätt att skära. Bra gitarrljud i övrigt. Sången låter också bra, men lite s-igt.
Bra låt för övrigt!
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.01.2014, 18:23:49 ---Härlig studio du har...får Dylan-vibbar av gitarrspelet (snyggt). Sköna stämmor och mysig jycke som strosar runt. :)
--- Slut citat ---
Även Beatles "Blackbird singing in the middle of the night..." om man tänker på gitarren i början...
Jycken ligger och sover i sin säng i studion nu...
--- Citat från: pxm skrivet 21.01.2014, 18:46:52 ---Detta är suveränt bra, MaxB !!!!!! 5/5 :wub:
--- Slut citat ---
Tack pxm, du ger aldrig upp att vara snäll du!
--- Citat från: Eddi skrivet 21.01.2014, 20:16:33 ---Jag tycker det låter väldigt bra nu om både gitarrer och sång. Låten är ju som vi konstaterat tidigare väldigt fin och eftersom det är ett samarbete så kanske ni heter The Attics? Sidospår dock, jag gillade också bildproducentens inspektion av kameravinkeln - föredömligt. :D
--- Slut citat ---
"The Attics" kan vara ett lämpligt bandnamn isammanhanget...
Bildproducenten är lite väl nyfiken ibland, lägger sig i det mesta och är väldigt närgången ibland.
--- Citat från: Altsax skrivet 21.01.2014, 21:35:44 ---Härlig låt!
--- Slut citat ---
Tack Josef, håller med, det är en härlig låt!
--- Citat från: palm skrivet 22.01.2014, 17:26:59 ---Hej hej! Låter bra! Snyggt gitarrplock - kan du lära ut?
--- Slut citat ---
Jag har lärt mig via youtube i somras eller om det var förra sommaren? Väntar fortfarande på att få ett filmklipp på hur Asti gör då han plockar gitarr för att jag ska kunna lära mig. Länkar till den här stilen finns nog i nån tråd på kontrollrummet från 2011-2013
sök på google med
site:www.kontrollrummet.com fingerpicking
Hittade tråden: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23134.0
De två youtubeklipp som finns i första inlägget har jag övat på massor förut och jag tror att det är något från dessa jag använder i "Winter Comes".
--- Citat från: MacTS skrivet 22.01.2014, 19:38:57 ---Låter ju riktigt bra det där! Håller med om vad andra skrivit att gitarren låter lite basig, men det är ju lätt att skära. Bra gitarrljud i övrigt. Sången låter också bra, men lite s-igt. Bra låt för övrigt!
--- Slut citat ---
Har skurit bas från gitarren i senaste versionen. Är gitarren fortfarande för basig? Det där med s-igt ljud har jag svårt att höra...
MacTS:
Lyssnar nu i min studio och då tycker jag inte att gitarren låter basig, var nog mina lurar på jobbet som bråkade lite. Sångsljudet tycker jag fortfarande är lite vass i min lyssning
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida