Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Lustan (vällust)

<< < (4/5) > >>

Tokai:
Ibland önskar jag att band in box maskinen ibland kunde stanna upp nånstans för lite luft och andrum.
Suverän text Roffe! Och sången bättre än nånsin. Också jag vill ha mer saxsolo, speciellt mot slutet - efter sången, som ett da capo på inledningen.
Ser fram emot fortsättningen på de sju dödssynderna, t.ex Du skall icke döda. Kommer också att tänka på polske regissören Keislowskis fantastiska filmserie - som en parentes.

palm:
Hej hej...

Detta låter riktigt nice - klart saxen inleder när det handlar om passion :-) Detta är nog första gången jag hör dig sjunga - riktigt bra låter det. Snygg stämma oxå.

Texter är ju inte min grej men dina ord passar bra in i sammanhanget, skall bli kul att följa dina synder :-)

/Palm

HasseFX:
Gillar låten och vilken bra sångare du är! Låter Svante Thuresson om den jazziga fraseringen, men timbren är din egen - mer Totta än Svante :P
Som demo är den OK, men kompet är för mycket muzak tyvärr och sänker helheten - du förtjänar en bättre backing :)

Roffe H:

[/quote]
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.01.2014, 13:15:03 ---Du måste ge ut en cd; "Roffe H, De sju dödsynderna"….

mediaplant.se gör reklam för att om man pressar cd hos dem lägger de även upp låtarna helt gratis på Spotify. Du har ju värsta potensialen att kunna leva bra på dina låtar….

--- Slut citat ---

Jag lever gott som halvpensionär med musiken som hobby, men tack i alla fall för ditt förslag.
Roffe H
--- Citat från: bjurte skrivet 24.01.2014, 16:48:40 ---
Bra och svängigt som vanligt Roffe !
Trummorna var väl egentligen lite för  Popiga, för att vara Jazz.. Men dom ligger så långt bak ändå, så OK då.. B)

--- Slut citat ---

Tack bjurte. BIaB är ju som det är, tyckte dessa trummor var de som passade bäst.  :wacko:
/Roffe H

--- Citat från: Tokai skrivet 24.01.2014, 21:59:51 ---
Ibland önskar jag att band in box maskinen ibland kunde stanna upp nånstans för lite luft och andrum.
Suverän text Roffe! Och sången bättre än nånsin. Också jag vill ha mer saxsolo, speciellt mot slutet - efter sången, som ett da capo på inledningen.
Ser fram emot fortsättningen på de sju dödssynderna, t.ex Du skall icke döda. Kommer också att tänka på polske regissören Keislowskis fantastiska filmserie - som en parentes.

--- Slut citat ---

Tackar, kul att du gillar texten, svårt när man skriver på svenska, det måste ju bli nåt... Om att du skall icke döda...det kommer mer (vrede). :lol:
/Roffe H
--- Citat från: palm skrivet 25.01.2014, 08:53:39 ---
Hej hej...

Detta låter riktigt nice - klart saxen inleder när det handlar om passion :-) Detta är nog första gången jag hör dig sjunga - riktigt bra låter det. Snygg stämma oxå.

Texter är ju inte min grej men dina ord passar bra in i sammanhanget, skall bli kul att följa dina synder :-)

/Palm

--- Slut citat ---

Tack, kul att du gillar texten, den är ju viktig här (och sången likaså)  :)
/Roffe H

--- Citat från: HasseFX skrivet 25.01.2014, 16:18:31 ---Gillar låten och vilken bra sångare du är! Låter Svante Thuresson om den jazziga fraseringen, men timbren är din egen - mer Totta än Svante :P
Som demo är den OK, men kompet är för mycket muzak tyvärr och sänker helheten - du förtjänar en bättre backing :)

--- Slut citat ---

Det brukar aldrig blir mer än "demos" för min del, men tack för lyssning och kommentar.  :)
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.01.2014, 21:59:51 ---Ibland önskar jag att band in box maskinen ibland kunde stanna upp nånstans för lite luft och andrum.

--- Slut citat ---

Hallå igen Tokai
Testar med ett kort slutsolo, får vi se om det blev bättre, den blir kanske lite kort annars? Lägger versionen med slutsolot först i tråden.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion