Forum > Demolåtar
equality - No Reason ver 3 2014
Marsall:
Vet ju inte riktigt hur sån här skall låta.Men tycker att mixen e jämn o bra i ljud.. Vill du ha den brötigare kanske höjja vissa instrument typ tex tuban när den kommer in ja typ liveinspelning... Annars bra sång o fantasifullt lirat :)
equality:
MaxB: Låtsasbanjo! Line 6 Variax heter den. Jag vet det där med tuban och jag kanske skall ta bort några toner. Trots tubaistens superlungor klarar hann inte ritkigtatt förflytta så mycket luft på så kort tid som i denna inspelning. Tills vidare får vi väl låtsas att två stycken tubaister trängs vid samma mikrofon utan att skåla i mässingen så att säga.
tigersoul: Tycker nog jag får värme i mina mixar men lite skitare behöver de allt vara emellanåt.
Marsall: Ja just det! Så skulle kunna göra. Lite ojämn där i volymen. Hmm, får fundera ut nåt.
Tusen tack för lyssning och tips!
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 28.01.2014, 23:11:08 ---MaxB: Låtsasbanjo! Line 6 Variax heter den. Jag vet det där med tuban och jag kanske skall ta bort några toner. Trots tubaistens superlungor klarar hann inte ritkigtatt förflytta så mycket luft på så kort tid som i denna inspelning. Tills vidare får vi väl låtsas att två stycken tubaister trängs vid samma mikrofon utan att skåla i mässingen så att säga.
--- Slut citat ---
Du gör ju som du vill och de flesta tänker nog inte en sekund på det. Jag nämner det eftersom jag vet att du är en seriös musiker med stort kunnande.
Om experterna vill ta med det här eller ett liknande stycke i ett soundtrack i en film, skulle de nog dra öronen åt sig vid detta faktum men du gör såklart som du vill. :wub:
equality:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2014, 07:38:51 ---Du gör ju som du vill och de flesta tänker nog inte en sekund på det. Jag nämner det eftersom jag vet att du är en seriös musiker med stort kunnande.
Om experterna vill ta med det här eller ett liknande stycke i ett soundtrack i en film, skulle de nog dra öronen åt sig vid detta faktum men du gör såklart som du vill. :wub:
--- Slut citat ---
Uppskattar naturligtvis dina ärliga och uppmuntrande synpunkter! Tycker jag har bra brassljud i burken numera. Tar antingen bort några toner för mer realistiskt tuba-blås eller testar med "trombon". Tusen tack Max! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida