Forum > Demolåtar

equality - No Reason ver 3 2014

<< < (5/6) > >>

equality:
space: Kul att du ville lyssna! Ska kolla tuban. Här är det lätt att gröta till det!  :rolleyes:
Roffe: Tänkte att detta kanske skulle passa Mr Rolf H!  :D Roligt att det kan glädja. Thnx!  :)
ynot: Broder! Tack för påhejande ändå. Allt gott till dig!  :)

tigersoul:
Tycker det låter klart bättre nu med lite rörförstärkarsimulatorer o vad du hade för dig :P Låter lite "äldre" som man förväntar sig!

equality:
Tigern: Tack! Lite ovan vid reglagen på saturationspluggen. Kanske skulle använda mig av denna oftare. Låter nog lite väl polerat om mina mixar.  ;)

MaxB:
Har du en låtsas eller riktig banjo på vänster sida? Det ligger ett liknande instrument där, tror jag?
Jag gillar den här ljudbilden väldigt mycket! Det är på riktigt, liksom
.
Det enda.... är hur snabba toner tas på en tuba. Jag får för för mig vid 140-156 att det inte är ett blåsinstrument som spelar en ton i taget utan ett keyboard som spelar toner snabbt utan "mellanrum". Jag kan ha fel men tänker att det ska vara ett lite större mellanrum mellan varje ton på de slingor som spelas där. Det tar ju tid att släppa upp en klaff och trycka ner nästa eller att spänna läpparna annorlunda innan nästa ton och här är det för "fluently" kanske?

Härligt gung och skön ljudbild!

tigersoul:
Ja mättnad kan ofta göra det lite skönare tycker jag för det perfekta kalla studioljudet är sällan så åtråvärt i mina öron men det beror ju också på vad man gör.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion