Forum > Demolåtar

equality - No Reason ver 3 2014

(1/6) > >>

equality:
LÅTNAMN: No Reason
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: Skulle vilja ha haft den dixieland men det blev nog mer av British Music Hall?
LÅTLÄNGD: 03:20
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: e
INSPELNINGSÅR: 2009 och 2014
FORMAT: mp3

Haft uppe en rudimentär version av denna tidigare. Efter att bl a lyssnat på Tokais låtar med bra brassljud gjorde jag slag i saken och inhandlade Chris Hein Compact Horns. I mitt tycke det bästa samplade brassljudet. Med banjolljudet i Variaxen tänkte jag att det går nog att få till dixielandstuk på denna. Men, men det fixade jag inte. Lutar nog åt engelsk music hall mera eller nåt. Hur som helst, gjorde om denna ganska rejält med "banjo", "gastuba", trummor och stämmor. Tanken är att jag skall ge den till en arbetskamrat som slutat (med en helt annan text då förstås). Kanske blev arret för hysteriskt? Vill gärna ha det lite brötigt. Tycker mixen låter diskantig, är den för diskantig?

Altsax:
Underbar visa! Känns lite som om Robert Broberg har varit i farten :)
Jag gillar Robert!

Kan du köra en liten skvätt autotune på nån stavelse här och där så tror jag den blir ännu bättre.

/Josef

equality:
Tackar Altsax! Jo leaden sitter nog inte hundra. Samtidigt vill jag ha den lite skrovlig. Men visst, jag skall kolla.

pxm:
Svueränt , eq !!!! :wub: svuveränt !!!!

mvh

MaxB:
Kul och tuban är med på stompet och spelar sina slingor där i bakgrunden - vid 97 låter det dock som att det inte är en tubaspelare som spelar eftersom det låter so mlite för snabbt parti för ett så tungt tutande som det innebär att spela tuba men jag kan ha fel.

Kul!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion