Forum > Demolåtar

Mr G & Plinka - Virvla över ängarna

<< < (4/5) > >>

bjurte:
Skön sång, och riktigt bra låt,men lite grötig !! Gammal ??
Den här är så pass bra att den förtjänar en nyinspelning.. ;)

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 18.01.2014, 00:24:56 ---... på denna gamla deg läggs nog inget om - finns så många andra alster som ännu inte är födda.

--- Slut citat ---

...På denna gamla deg - blir det inge mera kneg...
   Knappast nån brist på inspirationen där inte!  :P

Gurano:

--- Citat från: tigersoul skrivet 18.01.2014, 12:46:09 ---Nu är jag iofs förkyld och har öron som känns som halvt tilltäppta men det känns lite grötigt i soundet på något sätt, kanske skulle det vara torrare som någon sa eller så är det gitarrsoundet som kunde vara bättre. Osäker på vilket men det känns som guran har ett sound o så har körer o vocals ett annat. Som att någon dubbat över en inspelning med sång o körer.

Annars är det en fin truddelutt :p

--- Slut citat ---
Jo man bör nog göra annat med ljudet :)

--- Citat från: HasseFX skrivet 18.01.2014, 15:25:09 ---...detta kan bli hur läckert som helst, men nu är ljudbilden alldeles för rörig...

--- Slut citat ---
Jo man bör nog göra annat med ljudet :)

--- Citat från: Alatar skrivet 19.01.2014, 11:26:09 ---Riktigt skön låtutkast och härlig sång av Plinka. En blandning av folkmusik och italo-western?! Gillas  :lol:

Men nånting med bakgrundsljuden stör mig. Jag tror att det är en av bakgrundsgitarrerna. (Eller kan det vara en synt?) Den låter iaf burkig.

PS: Har du en länk till originalversionen, utan Plinka? Skulle vara kul att lyssna på den också, som jämnförelse.  :)

--- Slut citat ---
Jo gurorna är fetburkiga

--- Citat från: bjurte skrivet 19.01.2014, 12:08:03 ---Skön sång, och riktigt bra låt,men lite grötig !! Gammal ??
Den här är så pass bra att den förtjänar en nyinspelning.. ;)

--- Slut citat ---
Jo denna är gammal med mina mått mätt - ca 4 år på nacken

--- Citat från: MaxB skrivet 19.01.2014, 12:24:21 ---...På denna gamla deg - blir det inge mera kneg...
   Knappast nån brist på inspirationen där inte!  :P

--- Slut citat ---
Jo inspiration finns så det räcker och blir över - så e de

/G

Roffe H:
Snyggt och folkligt, bra lir och sång men lite mycket reverb överlag.
/Roffe H

spacetrucker:
Skön melodi med stökigt komp. Gör den lite längre och plocka in en "riktig" trummis" vid nåt skede. Skulle gärna höra denna utvecklas.

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion