Forum > Demolåtar

Mr G & Plinka - Virvla över ängarna

<< < (3/5) > >>

Tokai:
Har inte lyssnat så detaljerat men här är vad jag tycker:
Är inte så säker på den akustiska, dels låter den ful, dels ostämd. Nä, bort me den!
Räcker bra med syntharna. Men ett gitarrsolo - på en stämd akke skulle väl inte vara helt fel?
Gillar det folkliga, lite disco komp, lite som afrika fast i norden.
Tycker Plinkas röst har en skön lappländsk känsla.
Ett parti med lite solo, sen på det igen och sen har ni låten.

Gurano:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.01.2014, 23:57:55 ---Har inte lyssnat så detaljerat men här är vad jag tycker:
Är inte så säker på den akustiska, dels låter den ful, dels ostämd. Nä, bort me den!
Räcker bra med syntharna. Men ett gitarrsolo - på en stämd akke skulle väl inte vara helt fel?
Gillar det folkliga, lite disco komp, lite som afrika fast i norden.
Tycker Plinkas röst har en skön lappländsk känsla.
Ett parti med lite solo, sen på det igen och sen har ni låten.

--- Slut citat ---
Jo det finns nog en del som kan bli bättre, men på denna gamla deg läggs nog inget om - finns så många andra alster som ännu inte är födda.
/G

tigersoul:
Nu är jag iofs förkyld och har öron som känns som halvt tilltäppta men det känns lite grötigt i soundet på något sätt, kanske skulle det vara torrare som någon sa eller så är det gitarrsoundet som kunde vara bättre. Osäker på vilket men det känns som guran har ett sound o så har körer o vocals ett annat. Som att någon dubbat över en inspelning med sång o körer.

Annars är det en fin truddelutt :p

HasseFX:
...detta kan bli hur läckert som helst, men nu är ljudbilden alldeles för rörig...

Alatar:
Riktigt skön låtutkast och härlig sång av Plinka. En blandning av folkmusik och italo-western?! Gillas  :lol:

Men nånting med bakgrundsljuden stör mig. Jag tror att det är en av bakgrundsgitarrerna. (Eller kan det vara en synt?) Den låter iaf burkig.

PS: Har du en länk till originalversionen, utan Plinka? Skulle vara kul att lyssna på den också, som jämnförelse.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion