Forum > Färdiga produktioner

equality & Plinka -Jag

<< < (2/5) > >>

Gurano:
Jag vet inte varför men jag får en stark känsla av Cornelis V på denna! ... och det är bra i mitt öra.
Är det en midibas?

Bra jobbat - har eg inget att kritisera.
/G

equality:
Hade lite flummiga tankar om vad låten kunde tänkas handla om. Förmedlade dessa till till Plinka. Hela livet passerar revy på drygt 3½ minut! Makalöst impad av Plinkas sång och text måste jag säga. Textfavvon är "havregrynsfärgad vardagsmat" - vilken bild! Tack Plinka för en helgjuten insats!  :D

Gurano hann före. Midibas, stämmer. Cornelis körde ju lite jazziga grejer som Ångbåtsblues.

mahan:
Tjou!
Ett gott samarbete med gott rezultat.
Hatten av för Plinka, inte den lättaste låt att lågga melodi till, men du gjorde det och satte dessutom på några stämmor åxå, snyggt
Och midibasen då... fy på dig Eq...  :P
näemen den sätter ju ramar för rytmen vilket får låten att hålla ihop.
Det enda som sticker ut i mina gamla öron är synthpianot som har alldseles för mycket attack/klick som stör sig aningen med reverbet
men till all tur e de ju bara mina öron :D

ha det gott och mera samarbeten inväntas!

h.    johan

Asti:
Snygg sång av Plinka till rätt svårsjungna harmoniföljder!
Jag får vibbar av Monica Z och låten "Va' E' de' där"...vilket ju inte är det sämsta!  :)
/Asti

djonas:
Grymmt som fasen detta!!
Intro är mumma. Hade gärna hört att det återkom i låten ett par gånger för att få ett återupprepande tema.
Sång och text är skitbra. Det händer grejer hela tiden. Mixen är också nice, skönt för öronen.
Måste lyssna igen. =)
Mvh / djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion