Forum > Färdiga produktioner
equality & Plinka -Jag
Wernborg:
--- Citat från: djonas skrivet 16.01.2014, 16:39:19 ---Intro är mumma. Hade gärna hört att det återkom i låten ett par gånger för att få ett återupprepande tema.
--- Slut citat ---
Medhåll.
Det är en riktigt stark hook som slarvas bort i sångversionen tycker jag.
Bra sångjobb! Gillar speciellt den där jazziga första tonen i "sångsolot" vid 166. Hade varit kul med ett fullskaligt solo på sång. Det är inte ofta man hör.
Låten puttrar på lite sådär utan någon refräng direkt, och det behöver inte vara fel. Bra dynamik och så vilket gör att det funkar i mina öron ändå, men ni har ju värsta grymma refrängen i syntriffet i låtens inledningen som jag som sagt gärna hade hört mer av.
Jönssonligan goes jazzfusion.
MaxB:
Utan någon djupare analys (hinner inte, kan inte). Det lät nästan som Plinka började sjunga på franska och jag tyckte det var en utmärkt idé, rent av så att det var nån världsartist som ackompanjerad sjöng sin franska text.
Det låter vuxet spelat oc hsjunget av vuxna mogna musiker som vågar ta ut svängarna hit.
bjurte:
Jag rättar in mig i hyllningsledet, riktigt bra kombo av sång och det jazziga kompet !!
Roffe H:
Fantastisk snyggt, fin låt och text. (Ett helt liv på drygt 3 minuter, härliga metaforer) Bra sång och lir. B)
/Roffe H
Henric:
Här har det också hänt grejor - kanon! Tycker sången ligger perfekt, texten går fram, bra sådan också! Det är coolt att blanda stilar så här, mycket bra komposition som sticker ut i mina öron på ett positivt sätt! Bra sång,text och ljud!
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida