Den låter lite annorlunda sen jag hörde den sist. Den häftiga balkanklarinetten är borta, men istället har du fått två knivskarpa sångare.
Jag skriver mina intryck i den följd jag uppfattar dem.
Trevligt rullande pianokomp med ett pianoljud som låter kalas. Lite känsla av pianola men inte fullt så mekaniskt.
Plinkas röst låter ljuvligt, ynots matchar den klangmässigt väldigt väl när den kommer in. Cellon låter bra, fast jag skulle vilja att den inte lät som ett monospår i centrum.
Intryck så långt är en trevlig melodi med välskriven text som fastnar.

Violan låter en aning sned i pitchen, vilken inte stör när den spelar i bakgrunden. Men i solot vid 100s tycker jag faktiskt den låter rätt illa. Tänk om hon ryskan kunde lägga ett solo på riktig fiol istället... Vid 120s är det dessutom någon konstig tonkrock med cellon.
När sången kommer igång igen låter det bättre, men reagerar på att sången distar på två ställen runt 155s.
Sång och pianomelodi ligger inte i synk vid 168s, låter otajt.
Är inte väl så förtjust i adlibpartiet på slutet, tycker det ballar ur och förtar stämningen av en morgonvisa, men det kanske är jag som vaknat på fel sida. Vid 230s låter ynots röst som två skarvade tagningar.
Så jag tycker inte det låter färdigt om denna. Mixen i övrigt vad gäller nivåer och klanger är bra.