Forum > Färdiga produktioner
Asti & Josef & Girly - "En ny dag"
Tokai:
Lyssnar på steeleguitar versionen - men jag vill ha utan trummor, och kanske också utan bas. Tycker trummor + bas inte är tajta, bråkar i frekvenserna också. Pianot verkar lira snyggt. Astis sång kan kanske kan kapas mer i botten?
Bra text som kan tolka på olika sätt.
Önskar att det händer nåt mer i låten. Även en stillsam ballad kräver nåt nytt, spännande. Steele gitarren kunde komma upp lite mer och lite mer brillians (topp)
Snyggt samarbete!!
mahan:
Tjou på er!
En härlig ballad på gång. Mycket känslofullt och kanske t.om lite religöst över det hela i positiv mening.
Lyssnadsde på steele verren och den börjar väl vara på slutrakan. Förstod att ni aningen ska fixa lite dittan o datten och då kunde ni på samma gång se över stämmorna på så sätt att det skärs ordentligt av nedre registret så att dom inte kolliderar och mullrar med leadsången.
inväntar finalen,
h. johan
Altsax:
Tack! :wub:
vi är uppe i version 4 och jobbar på 5:an :)
#Mahan - Min "testpublik" (totala noviser) upplever att texten blev otydligare. Att EQ:a bort nedre delen av stämmorna i allt utom lead, skulle det leda till tydligare leadsång? Tar man inte bort hela poängen med elbasen om man EQar bort lägre frekvenserna av den? :wacko:
Jag kan tänka mig att skära gitarrer och piano från kanske så högt som 350 men elbasen, börjar inte den bli gosig och mysig typ där :(
Att mixa är onekligen lite trickigt.
/Josef
equality:
Lyssnar på steelguitar-versionen. Mycket vacket. Fint stålgurespel, vars långa toner kontrasterar skönt mot pianots kortare och trummornas taktfasthet. Körarret som alltid lysande. Mullrar lite för mycket i basen och här kan eq-hyveln behövas. Slutet behöver fixas också men allt detta är ju en baggis. Grattis till ett gott co-lab!
palm:
Detta har ni gjort bra...
Snyggt spelat och underbara harmonier....steel.....blev vackert! MEN som gammal powerballadare så hade jag gärna sett en version med tunga gitarrer och rullande pukor, precis som någon skrev ganska tidigt i uppstarten.
Men en fin harmoni, är en fin harmoni, är en fin harmoni hur den än bli presenterad. Det ni har gjort är vackert, väldigt vackert.
Skall bli kul att höra den slutliga versionen!
/Palm
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida