Forum > Färdiga produktioner
Asti & Josef & Girly - "En ny dag"
spacetrucker:
Skönt sound i pianot :)
// Space
palm:
Detta är riktigt snyggt...
Vad det skall bli är upp till dig men det många möjligheter. Tycker harmonierna är precis så vackra de kan bli just nu. Kanske någon liten ändring här eller där för att mellon behöver det. Men du har något vackert på.
Skall bli kul att lyssna vidare på!
/Palm
Altsax:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.01.2014, 11:09:38 ---Men hörrö,
Detta är ju värsta powerballaden ju :unsure:
Hör elgitarrer yla och långa pukrullningar. :D
--- Slut citat ---
Tack! Tja, I dont wanna miss a thing eller Bed of roses, Bra tänkt! Varför inte. Vad tror du om en sån fast på svenska? :)
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.01.2014, 11:45:44 ---Snyggt pianolir :D Fortsätt jobba på denna , blir kanon. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tackar och bockar :)
--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2014, 12:23:43 ---Snygg, enkel grund att bygga vidare på!
Kanske lite mer variation behövs i harmoniföljden..?
Förstår att du tänkt dig långsamma vispar här.
Hur har du tänkt dig resten av arret? Komplettering med stick och refräng?
Pianoklangerna för ju tankarna mer till powerballad, som Wernborg är inne på...
/Asti
--- Slut citat ---
Vi tar det på emailen, mycket bra sjunget - riktigt bra känsla, rent fint och mjukt, med en bra jazzvisp också, precis som jag ville ha det. Mindreader :)
--- Citat från: pxm skrivet 13.01.2014, 16:08:37 ---Vackert..... :)
--- Slut citat ---
Tack! :)
--- Citat från: MaxB skrivet 13.01.2014, 23:37:50 ---Härligt! Pianokompet behöver ingen mer variation. Det här är underbart!
Variationen kommer med trummorna och basen som kommer in halvvägs in i låten, då sångaren tar i, efter att ha sjungit lugnt första delen. Alldeles underbart det här!
Var är texten förresten? Har du redan hittat nån som sjunger med känsla, så blir det en hit, en kanonskön ballad!
--- Slut citat ---
Tack! Nu ligger texten där den ska :)
--- Citat från: Plinka skrivet 14.01.2014, 13:46:12 ---Mycket mycket bra och jättevackert! Keep on...
--- Slut citat ---
--- Citat från: Girly skrivet 14.01.2014, 14:20:04 ---Helt underbara harmonier och så fint spelat! :wub:
/Girly
--- Slut citat ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.01.2014, 18:43:17 ---Skönt sound i pianot :)
// Space
--- Slut citat ---
Ja, min gamla plugg var bedrövlig, mycket nöjd med den nya :) Utmärkt arpeggio / broken chord automatik inbyggd också, passar en latmask som jag :)
--- Citat från: palm skrivet 14.01.2014, 19:49:52 ---Detta är riktigt snyggt...
Vad det skall bli är upp till dig men det många möjligheter. Tycker harmonierna är precis så vackra de kan bli just nu. Kanske någon liten ändring här eller där för att mellon behöver det. Men du har något vackert på.
Skall bli kul att lyssna vidare på!
/Palm
--- Slut citat ---
Girly:
Men åååååhhhh, Steele guitar versionen... alldeles...underbar! :wub:
Suveränt samarbete!
/Girly
Altsax:
Nån som vill ha noterna till pianot?
(jag vet att vänsterhanden är felaktigt noterad, datorn och jag är inte överens om hur man skriver noter ännu :) )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida