Forum > Demolåtar

Plinka, palm & pxm cover av "Wonderful World" ver. 11

<< < (3/7) > >>

Plinka:
Jag tycker att den nya basgången ger lite liv åt hela projektet, så de e bra, och mera värme nu! Och så tycker jag det blev mer avslappnat med denna leadsången, men tror nog fasen vi ska skippa den där jädra stämman i mitten ändå :D dont like hihi, håller med mahan! Kul o vågat projekt :D
tack mahan för lyss o kommentar, vi får se hur det tar sig!

bjurte:
Annorlunda version verkligen.. Bra sjunget och lirat, men jag kan tycka att det blir lite fyrkantigt och stelt i piano och trumkomp här, lite för maskinellt typ..

pxm:
Tog bort stämman, spelade om något parti på gitarren,,,, :)
Skall lyssna och fundera på hur jag skall fortsätta ikväll..
Fortsätt komma med synpunkter och råd !!! :)

Ny version (nr 07) i trådhuvudet nu..

mvh

Asti:
Intressant försök att göra en annorlunda tolkning av en fantastisk låt!
Tror den skulle vinna på lite varmare instrumentljud, sparsammare spel
och närmre, intimare sång. Bra sång, måste vara väldigt svårsjunget!
Men jag förstår att ni vill ha det såhär, mer experimentellt! Spännande!
/Asti

Plinka:

--- Citat från: Asti skrivet 15.01.2014, 16:03:19 ---Intressant försök att göra en annorlunda tolkning av en fantastisk låt!
Tror den skulle vinna på lite varmare instrumentljud, sparsammare spel
och närmre, intimare sång. Bra sång, måste vara väldigt svårsjunget!
Men jag förstår att ni vill ha det såhär, mer experimentellt! Spännande!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack för komment! Ja alltså den låg inte riktigt i min tonart egentligen eftersom jag ville ha min röst lite mer avslappnad, så jag har experimenterat lite med melodin, men kom på sen att det är nog bara bra, för då blir det mer eget! Det är ju ingen idé att försöka göra det alltför likt orginalet, det är ju liksom svåröverträffat. Men är benägen att hålla med dig, man skulle kunna köra sången en vända till, och se om det går att få den lite intimare ändå. Instrumenteringen får pxm svara för  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion