Forum > Färdiga produktioner
Jazzlåt "Mitt i city"
Henric:
Åh mina jazzöron gillar detta! Det första jag reagerar på är att hornet, eller vad det var låter alldeles för syntetiskt. Det hörs tydligt att det inte är ett äkta instrument o tyvärr märks det så tydligt i typiska jazzpassager. Annars är det heltrevligt! kan du få in mer realism i instrumentet tro?
Det är inte troligt att jag lyckas med det, själv tycker jag att ljudet är väldigt likt ett flygelhorn....kul att du gillar jazz! :lol:
Låter fantastiskt bra om det mesta. Reagerar också lite på flygelhornets realism, för rena toner och vid 49s låter det som att tonerna överlappar en aning.
Har lyssnat vid 49 sek och det kan inte mina öron uppfatta - det är ju svårt att spela som en trumpetare! -_-
Skönt sound. Ensamt samplat blåsinstrument brukar funka mindre bra. Även här. Kan tipsa om att dubba hornet med något "riktigt" instrument för att det inte ska avslöja sig så lätt. Tex. med gitarr. Visst, jag fattar att du vill lattja med jazzmixning, men annars tycker jag du kan skippa hornet helt egentligen och göra något mindre traditionellt som en leadsynt kanske?
Flinkt hanterat piano på slutet. Härligt, mer sånt!!
Kul att du gillar soundet! Skulle ju kunna plocka fram tenorsaxen och dubba, men jag vill ha känslan av en väldigt liten jazzensembel...så det blir denna sättningen på "bandet" Kul att du gillar pianoliret! :wub:
Sköny gung! Låter fantastiskt bra wub Blir det någon sång?
Ja tack, hemskt gärna!
Snuggt Jazzat..
Har inga probl. med Zynth-Brasset.. smile
Inte jag heller!
Väldigt jazzigt och härligt sväng. Får vibbar av Brubecks "Take five". Fortsätt gärna jobba på denna. smile
/Roffe H
Tack Roffe, det ska jag!
Underbart! Mer sånt! smile
Tycker nog att flygelhornet är lite för långt utpanorerat, annars funkar stereobilden fint!
Jättesköna trummor och härligt pianospel!
/Asti
Tack Asti! Vi får väl se var jag placerar det slutligt! B)
tigersoul:
Smaken är som baken o man hör olika saker, så är det ju :P Det är inget dåligt flygelhorn, det är bara det att få blåsinstrument i solo gör sig bra som samplade.
Henric:
Jobbat lite med jazzlåten idag, som nu fått en titel "Mitt i city", lagt en runda gitarrsolo, och skickat den till Plinka för lite sång/jazzscat! :D
Ska bli kul att se vad hon kan trolla fram! :rolleyes:
pxm:
Detta blir riktigt spännande och säkert bra !!!! :)
Suveränt gura solo !!!!
mvh
Henric:
--- Citat från: pxm skrivet 14.01.2014, 17:21:27 ---Detta blir riktigt spännande och säkert bra !!!! :)
Suveränt gura solo !!!!
mvh
--- Slut citat ---
Tack! :lol: Kul att göra något utflippat! Ska bli spännande som tusan att höra vad Plinka kan hitta på! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida