Forum > Demolåtar
Chrome - Astray (Acoustic version)
Wernborg:
LÅTNAMN: Astray
ARTIST/GRUPP: Chrome
GENRE: Akustisk electronika (!)
LÅTLÄNGD:3,52
KOMPOSITÖR: Barkman/Wernborg
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Julianna McDuffie (Bacon McMuffin)
INSPELNINGSÅR: Minns inte. Mixad den 2014-01-09
FORMAT: mp3
http://www.stefanwernborg.com/media/mp3/Chrome/Chrome_Astray_20140109.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.stefanwernborg.com/media/mp3/Chrome/Chrome_Astray_20140109.mp3[/mp3]
Den här låten har varit uppe för ett par år sedan, men inte i denna version. Tanken med denna är att det ska vara ett bonusspår på kommande plattan. En repris av en låt i annorlunda tappning. Här en slags ambient kyrkoversion kanske. Utan syntar.
Några idéer så här i slutmixtider?
tigersoul:
Vackert o trevligt, så mycket bättre gitarrspel o sound än jag får till *avundsjuka*
Kan inte klaga på något, kanske plonke plonket som blir lite udda?
Asti:
Vackert och vilsamt, men kanske lite för händelsefattigt i mitt tycke.
Effektfull bakgrundskör och skön sång av Julianna.
Vad gäller mixen tycker jag den plockande nylongitarren blir aningen vass ibland
och klockspelet tycker jag är lite för starkt. Själv hade jag nog ersatt klockspelet med steelguitar.
Tror att ett piano med försiktiga men varma, fylliga ackord i bakgrunden skulle suttit fint!
/Asti
Wernborg:
--- Citat från: tigersoul skrivet 12.01.2014, 22:26:21 ---Vackert o trevligt, så mycket bättre gitarrspel o sound än jag får till *avundsjuka*
Kan inte klaga på något, kanske plonke plonket som blir lite udda?
--- Slut citat ---
Plonke plonket är klockspelet antar jag?
--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2014, 14:06:49 ---Vackert och vilsamt, men kanske lite för händelsefattigt i mitt tycke.
Effektfull bakgrundskör och skön sång av Julianna.
Vad gäller mixen tycker jag den plockande nylongitarren blir aningen vass ibland
och klockspelet tycker jag är lite för starkt. Själv hade jag nog ersatt klockspelet med steelguitar.
Tror att ett piano med försiktiga men varma, fylliga ackord i bakgrunden skulle suttit fint!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack. Bra synpunkter som ska ses över till nästa (slut?) mix.
equality:
Hög klass på detta. Gillar den vackra melodin som upprepas. Skulle vara ett fint slutspår på albumet antar jag. Klockspelet hade jag skippat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida