Forum > Färdiga produktioner

Girly och Haren - M.O.D.N.C

<< < (2/5) > >>

bjurte:

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.01.2014, 01:12:33 ---Visst kan man...finemang!  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tack Roffe, då gör vi det.. ;)

--- Citat från: hagis skrivet 10.01.2014, 10:12:05 ---Visst, det blev en kul omarbetning.
Jag skulle vilja ha upp tempot på denna version, men det blir ju inte lätt med all sång som redan sitter (timestretch?).
Lite vassa syntar i min lyssning och sången svag.
/Hagis

--- Slut citat ---

Huvudet på spiken, skulle vara kul att prova, all musik är ju midi, men det där med 'Timestretch' är överkurs för mig...
Ingen aning hur man gör  :o  och det brukar ju aldrig låta bra ändå.. Tycker det funkar rätt bra med befintligt tempo ändå(126 BPM)

--- Citat från: palm skrivet 10.01.2014, 17:40:09 ---Står på stolen och hoppar.....

This is goodbye .....la lal al al lla lla

Låter riktigt bra och det svänger som katten :-) Bra inspelat och kanon sång.....Reagerade på något i basen det kändes precis som du missade en ton...men tror nog den är rätt genomtänkt - hoppa över ett slag! Klart annorlunda...

De svepande ljuden som kommer innan låten börjar om igen med mellanspel/intro. Hur gör man sådana? Breaket är kanon, stopp och sedan full rulle igen - gillas. Avslutningen är fräck....

Kan sakna din distade gitarr - bara för man "Harar" så behöver väl inte den försvinna, bara lite tunga powerackord för att få ännu mer drag.

Kristanstads Juryn har haft överläggningar och (mutat Osby juryn så) sammanlagt får ni två 12p från södra Sve!

/Palm

Ps när äger den mellofestivalen rum Ds

--- Slut citat ---
Bortglömd ton i basen ? Inte riktigt med vad du menar här ??
Är det i verserna när basen går typ " å 2 3 4 å 2 3 4 " alltså att inte ettan är markerad, så är det ju vad Haren 'tror ' är modernt.. :D Kanske att jag är ute och Cyklar här, men jag tror att jag hör det på många av Dance låtarna nu för tiden..
Gubben vill ju hänga med. :D
Och appsolut, det kommer fler 'hybrider' i framtiden, men här är jag ute efter att renodla Dance konceptet och då är Powercords 'out off the question..'
Svepljuden då: Ja det är både lätt och svårt, en LFO som sveper sakta i filtret, samt en rätt inställd 'Glide'  på keyboardet.
Fast här var det lätt då det var ett preset i Omnisphere.. B)
Tävlingen håller fortfarande på med insamling av låtar och slutröstningen pågår hela Mars Månad.. Inget seriöst och viktigt men det är ju alltid kul att vara med och fajtas.. :D   
Och just det.. Tack för  'Duce poä'  :)

Eddi:
Oj överaskande version på den här - men jag gillar't. Haren har full koll tycker jag och slutet känns mer motiverat här. :D

Dividend:
Bra bra sjunget.

Musiken säger mig inte så värst mycket. HAr ingen användbar critique att komma med.,

tigersoul:
Sången låter lite påklistrad, annat rum/fel eq/fel effekter. O låter även lite konstigt eq'ad.
Mixen är bred, lite för bred, blir nästan vimsig när man lyssnar o då är det högtalare.
Kan i övrigt inte ge så mkt kritik på låten i sig då det inte är min genre riktigt, lite intetsägande kanske?
Annars inga fel!  :rolleyes:

ynot:
två mil från min hemtrakt

men tycker det låter bra

T

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion