Kontrollrummet

mahan - WASTE OF TIME

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou igen, har verkligen försökt slå igång musikverkstaden, massor av bytande av apparatur och greijor... precis som allt blev bättre av det  :rolleyes:
Men hur som helst, nöjd själv med att få nåt till stånd. TAck till SPACE igen en gång för en bra text.... som jag visserligen har "demolerat" aningen

LÅTNAMN:  WASTE OF TIME
KOMPOSITÖR:  Mahan
GITARR O BAS: Mahan
SÅNG o STÄMMOR: Mahan
TEXT: SPACETRUCKER
MIX  o ARR:  Mahan
MEDIA: mp3
PLATS: Kyrkslätt
TID: Januari 2014



Kommer ju int ihåg hur men lägger upp så att alla kan kan ta del... om det går galet så e de bara att knacka på!
en direkt länk åxå:
http://soundcloud.com/mahan-onemanband/waste-of-time

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjosan Mahan
Kul att höra av dig igen. Bra låt av klassiskt snitt - bra rock alltså, men jag tycker trummisen är lite lat och låter bli att markera alla de övergångar som finns - låten stoppar upp lite mycket - lite onödigt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
DET råder inget tvivel om vad låten heter, du sjunger det många gånger. Jag tycker den är lugn, egentligen lugnare än jag är van vid från dig. Och jag saknar ett ös som driver låten frramåt. Den är försiktig och sticker inte ut hakan - som om jag hör den i hissen på väg till hotellobbyn.
Du är bra på mixen och din sångröst är fenomenal, liksom körarrangemang. Ändå saknar jag ett driv som ger låten flyt och ... ös!

Skönt att höra dig igen gamle vän!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjosan Mahan
Kul att höra av dig igen. Bra låt av klassiskt snitt - bra rock alltså, men jag tycker trummisen är lite lat och låter bli att markera alla de övergångar som finns - låten stoppar upp lite mycket - lite onödigt.
Tjou Eddi!
Tackar för lyssning o kommentar. Vet ju att alla vill ha Mahan med god speed men när man skall till o fylla 60 snart så e man bara lixåm tvungen att varva ner ibland, kanske man orkar lite längre då :P

DET råder inget tvivel om vad låten heter, du sjunger det många gånger. Jag tycker den är lugn, egentligen lugnare än jag är van vid från dig. Och jag saknar ett ös som driver låten frramåt. Den är försiktig och sticker inte ut hakan - som om jag hör den i hissen på väg till hotellobbyn.
Du är bra på mixen och din sångröst är fenomenal, liksom körarrangemang. Ändå saknar jag ett driv som ger låten flyt och ... ös!
Skönt att höra dig igen gamle vän!
Tjou Maxen!
Får väl upprepa det där som jag svarade Eddi, det där med ålder och... jaada jaada :D
Ville pröva om det lyckas med nåt ur SLOW genren men tydligen e det SPEED som gäller, så nästa låt ska ha åtminståne 10 BPM mer än denna :lol:

Takk o båkk för lyssningar!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hehe just det Johan, öka, Öka, ÖKA!!!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra ljud å mix - dock inte riktigt min genre - med en slags balladrock. Den skulle vinna på att öka i tempo tror jag. Övergångarna kan nog göras lite bättre. Eddi var inne på att de stannar upp lite och jag håller nog med,

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej Mahan!
Skön låt, härligt skrovlig röst som passar bra. :)
Får amerikanska 70-tals vibbar av detta, LA eller nåt. =)
Håller med tidigare inlägg om tempot, kunde skruvats upp något, tror låten hade tjänat på det.
Gött jobbat, Rock On!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättesnyggt det här! Skitläckra gitarrer, även om en av dom (något till vänster) kanske
kunde sänkas lite grann... Basen kunde å andra sidan höjas ett litet snäpp.
Bra sång och snygga stämmor. Mycket fin ljudbild du får till - imponerad.
Låten som sådan är lite laidback och avkopplande, men kanske inget som sticker ut direkt.
Antar att du har en hyfsad studio eftersom du får till ett så proffsigt sound....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jodå snygg ljudbild o bra framfört :)..håller väl också med om tempot som nämnst"...Skulle själv också vilja vrida denmer  åt Bon Jovi hållet" :o så den blir lite rockigare för det är den absolut värd.. ;)
Waste of time (..skulle jag vilja ha haft mer köraktig fetare i reffen).. och då i samma veva ösa på lite mer med trummorna /slamra på ... Det var bara en tanke till tips om man vill rocka till den lite mer.. Rock on"


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
SNYGGT!
Jag har inget behov av högre tempo, dock kan man säkert få till det där harmoniflödet ändå. Och håller med Marsall som alltid har någon bra utvecklingsidé i rockärmen, om att den kunde må bra av lite feta körer som fyller i på refen. Din sång, mix och produktion är ju annars supersnygg!
Plinkar på en låt...


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag har en mp3 med de 500 bästa låtarna någonsin, mestadels från 70-talet,  som jag ibland lyssnar på, inte i nån direkt ordning, och skulle denna låt dyka upp bland dom andra så hade jag inte blivit överraskad.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härlig västkustrock, med stänk av Bob Seger/texas! :) Låter som en råmix av något som kunde vara en hit! Det är tre olika mixar som behöver "limmas". Trummorna låter rätt hårt processade och utplattade redan, sången och kören låter nog närmast "rätt", emedan kompgitarrerna låter oprocessade, som det är "rakt in i bordet".

Trummor med bättre tryck - "sänk" gitarrerna i ljudbilden och sången som den är så blir det riktigt bra IMHO  :P
« Senast ändrad: 18.01.2014, 15:18:54 by HasseFX »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Får Eaglesvibbar av de snygga harmisarna, akkeguror och harmisar. Väldigt snygg tonartsväxling och jättefina körer du får till. Allt låter slickt och tycker mixen låter bra men vad vet jag... Bra låt, bra jobbat.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Så många kul saker det var i denna låt...gillar introt och får lite Knopfler känsla på mello slingan, den gillas och den fångar.

Sen blev jag lite osäker på arr.....refr inleder och sedan in i vers (händer ngt i övergången, med ljudet)
Ja, som sagt osäker om jag tolkar det rätt.

Men men, sången gillar jag mkt och stämmorna är bra. Snyggt solo och samma Knofliga sound, riktigt nice detta.

Den kompande elgitarren skall ner lite i volym och pressas lite som FX oxå skrev.

Kul att lyssna på dig!

Med vänlig hälsning,
Göran