Forum > Demolåtar
The Lamia - Genesis cover med Bribbe, MaxB å hagis
bjurte:
Bra jobbat, tycker denna var stråt vassare än eran förra.. B)
Lazarus:
Kanonbra jobbat av alla inblandade!!
Jag är dock inte så förtjust i pianosoundet. Jag skulle föredragit ett lite "träigare" piano.
/Lazarus
HasseFX:
Hatten av för ett ambitiöst projekt, och det fina resultatet :)
Har kommenterat förut (då angående Suppers Ready) att jag gillar hur Max (i sina försök att härma orginalet) får till något som inte låter tributeband utan något eget :wub: Lyckas bra även i denna - en av de mer inspirerade/engagerade sånginsatserna jag hört på KR. "Kompet" är mycket bra förvaltat, och ger rätt kontrast, med det där liite distanserade Genesis-kompet, som exploderar i instrumentalpartierna :)
MaxB:
--- Citat från: Girly skrivet 05.01.2014, 23:18:36 ---Har inte alls koll på originalet men det här va väldans snyggt jobbat av alla inblandade :wub:
--- Slut citat ---
Trodde alla kände till originalet? B)
--- Citat från: bjurte skrivet 06.01.2014, 12:18:11 ---Bra jobbat, tycker denna var stråt vassare än eran förra.. B)
--- Slut citat ---
Hmm Suppers Ready? Den är ju också bäst!
Samarbetsprojekt - cover på Genesis "Suppers Ready" - Bribedant, Hagis och MaxB
--- Citat från: Lazarus skrivet 06.01.2014, 12:48:10 ---Kanonbra jobbat av alla inblandade!! Jag är dock inte så förtjust i pianosoundet. Jag skulle föredragit ett lite "träigare" piano.
--- Slut citat ---
Själv vet jag inte mycket om alternativa pianon - kanske hade Genesis annat piano på originalplattan än vid live-spelningar? Jag tror Bribedant gjort utförlig research innan val av pianoljud...
--- Citat från: HasseFX skrivet 06.01.2014, 13:09:28 ---Hatten av för ett ambitiöst projekt, och det fina resultatet :) Har kommenterat förut (då angående Suppers Ready) att jag gillar hur Max (i sina försök att härma orginalet) får till något som inte låter tributeband utan något eget :wub: Lyckas bra även i denna - en av de mer inspirerade/engagerade sånginsatserna jag hört på KR. "Kompet" är mycket bra förvaltat, och ger rätt kontrast, med det där liite distanserade Genesis-kompet, som exploderar i instrumentalpartierna :)
--- Slut citat ---
Det är en kär lek att sjunga dessa gamla Genesis-låtar, stort tack :wub:
Lazarus:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2014, 21:54:35 ---
--- Citat från: Lazarus skrivet 06.01.2014, 12:48:10 ---Kanonbra jobbat av alla inblandade!! Jag är dock inte så förtjust i pianosoundet. Jag skulle föredragit ett lite "träigare" piano.
--- Slut citat ---
Själv vet jag inte mycket om alternativa pianon - kanske hade Genesis annat piano på originalplattan än vid live-spelningar? Jag tror Bribedant gjort utförlig research innan val av pianoljud...
--- Slut citat ---
?? Tanken är att det skall låta som Genesis live??
Ok. Sorry, det hade jag missat.
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida