Forum > Demolåtar
The Lamia - Genesis cover med Bribbe, MaxB å hagis
Eddi:
De här herrarna har verkligen gjort bra ifrån sig och jag vill tipsa om den förra låten Firth of Fifth som också finns här på KR om nu någon missat den:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=29314.0
Just wonderful :D
Asti:
Ja, det här var imponerande bra! Vilket jättejobb att arra och spela in detta.
Har aldrig hört MaxB sjunga bättre än här!
Det enda jag har att anmärka på är väl också att sången är lite låg en bit in i början av låten.
Kanon!
/Asti
Bribedant:
Tack för att ni tog er tid. Verkar som det låter rätt ok. Skönt. då slipper jag ta med DAWen ut i trädgården och slå ihjäl den med en yxa, en tanke jag hade häromdan. Bra med lite påpekande också, jag är rätt insnöade på den här just nu. Hör inte bristerna eftersom de blivit en del av ljudbilden och så vänjer man sig vid eländet.
--- Citat från: karl skrivet 05.01.2014, 14:59:06 --- soundet känns genuint taltidning
--- Slut citat ---
Nej nu jävlar har jag klantat till det ordentligt. Taltidning, vilken härlig sågning (min först tanke) :lol:
Ljudmässigt är nog The Lamia den sista där jag jagat runt på nätet efter info om vilka grejer som låter på originalet och varför det lät som det gör. Har varit väldigt lärorikt att försöka kranan ljudet så där en 40 år bakåt i tiden i en helt digital miljö men det är lite som att slåss mot grejerna istället för utnyttja fördelarna. Har ytterligare en liten trave 70 tals proggressive som jag vill sätta, förhoppningsvis får jag med mig samma crew på några till :wub:
MaxB:
Vilken underbar låt att sjunga!
Sången ska nog upp lite i volym i intersiva partiet från 1.28 och en liten bit framåt.
Minska volym på något sätt på det som sticker ut i "sign of warning" c:a 1.38 in
Läspar jag 3.36 in i början av "ffffsilent sorrow"?
Min dotter sa tidigare att hon gillade min sång i sista delen (vid 5.27) så mycket att hon fick en liten tår i ögat. :wub:
Det är underbart att vara med på ett sånt här projekt!
Girly:
Har inte alls koll på originalet men det här va väldans snyggt jobbat av alla inblandade :wub:
/Girly
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida