Forum > Demolåtar
Girly & Hagis - Water
Girly:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.01.2014, 23:51:36 ---I like!
I synnerhet stämma som kommer in på rad tre och fyra! Grymt Right on spot!
--- Slut citat ---
Me like that you like :D Tack MaxB
--- Citat från: equality skrivet 05.01.2014, 00:02:20 ---Jättefin sång! Får enya-vibbar. Inte riktigt min bag men vackert är det. Snyggt arrat med flöjten bl a men synthmattorna blir lite tröttsamma och skulle önska nåt "andningshål", kanske i nåt av breaken? Bättre slut än fade-out vore också bra.
--- Slut citat ---
Ånej...vill du komma och ta syntmattorna som vi( :huh: jag) vävt så ihärdigt ;)
Vi ska ta oss en funderare på saken. Roligt att du tycker det låter bra även om det inte är din stil.
Tack för tyck!
--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2014, 03:10:57 ---Bra låt bra stämmor bra trummelummat osv. men jag skulle vilja ha den mer finkänslig - ja jag klarar inte av att säga det bättre hm.. får fundra på vad jag menar..... :wacko:
--- Slut citat ---
Vi kör lite fri tolking på din kommentar så länge då'rå Eddi :D
Girly:
--- Citat från: palm skrivet 05.01.2014, 15:54:33 ---Detta gillar jag mkt...
Det är bra arrangerat och jag tycker fade out passar kanon. Det andra ackordet på refr blir bara så snyggt med en så passande baston. Sången är också kanon, stämman Max nämnde gillas här också.
Vad skulle man kunna utveckla? Kanske dynamiken ännu mer....ännu mer trummor på någon bit och kanske ännu tyngre synt på någon bit - kommer en mörkare ganska långt in, typ tredje refr. (eller andra) Den ger tyngd men tror i o f s inte den passar tidigare. Men något i den stilen.
Ni har gjort ett bra jobb!
/Palm
--- Slut citat ---
Tack Palm! Ja, jag tycker också den här passar med ett fade-out-slut. Aha...själv tyckte jag något ackord i refrängen blev helt lysande när Hagis la bas på :wub:
Bockar och bugar :)
--- Citat från: Asti skrivet 05.01.2014, 19:48:04 ---Mycket fin sång och bra mix, förutom att jag tycker basen är aningen för stark och blir lite "bumlig".
Vore nog inte fel, som Equality var inne på, att ha någon paus från synthmattorna någonstans i låten
och sedan dra igång med mer dynamik i slutdelen med pukor och fullt ös... :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! Hagis och jag tar tacksamt till oss alla kommentarer och funderar över vilka förändringar vi ev. kommer att göra.
--- Citat från: Bribedant skrivet 05.01.2014, 20:53:22 ---oh, hagis har taqit fram silverpinnen. Läckert. En bra låt igen. Dessutom sätter den sig allt bekvämare i skallen för varje lyssning. Soundet funkar också riktigt bra i min lyssning. Kanske finns det en aning separation att vinna i bas/låga mellan registret om man eq dippar basen snävt vid pukornas fundament var det nu kan vara, 80-100 hz? Arret, jo det ligger en fet pad över alltihop men den rör ju på sig iallafall :D. Inget jag reagerade på negativt faktiskt, men som regel är det ju bra att ha någon slags variation, eller repetition eller paus, vad som kan funka bäst. Totalintrycket är kanoners hursomhelst. Blir det ett Spotify släpp?
--- Slut citat ---
Ja men visst är han ej hejare, inte bara på trummor, utan även på tvärflöjt :D Så vi gav vst-flöjtisten lite extra ledigt till förmån för en RIKTIGT flöjtspelare.
--- Citat från: Bribedant skrivet 05.01.2014, 20:53:22 ---Arret, jo det ligger en fet pad över alltihop men den rör ju på sig iallafall :D
--- Slut citat ---
:lol: ha, ha, ha... ja, ja... :rolleyes:
Jo det här blev väl sista rastplatsen innan Spotify :D
Tack Bribedant :)
equality:
--- Citat från: Girly skrivet 05.01.2014, 23:26:45 ---
Ånej...vill du komma och ta syntmattorna som vi( :huh: jag) vävt så ihärdigt ;)
Vi ska ta oss en funderare på saken. Roligt att du tycker det låter bra även om det inte är din stil.
Tack för tyck!
--- Slut citat ---
Äh, ingen stor grej men gillar luft :rolleyes: ja, du fattar. Pads har ibland en tendens att lägga ett allsmäktigt lock över alltihop. :D
bjurte:
Väldigt 'Filmiskt' man ser stora öppna hav framför sig och kanske en liten glimt av Titanic, på väg ner i avgrunden.. :unsure:
Gillar soundet, men kanske att jag önskat lite mer lyster och diskant..
Skitbra utfört och supersnygg sång..
Måsar för tusan... In med måsar.. :D
HasseFX:
Skön stämning i detta och riktigt snyggt arrat - klart inspirerat av den "keltiska skolan" eller? :) Skulle gärna ha lite mer atmosfär kring trummorna och ett snyggt eko på sången (inte reverb) skulle "limma" soundet mer. Som påpekats, något avvikande "tystare" break, typ innan sista varvet, skulle ge låten ett lyft.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida