Hej på er....hur f*n gör man för att lyfta in flera olika texter i ett svar...
Så ljuvt och fiiint...får lite känslan av att vara nyförälskad av själva soundet och feelingen
Lite sång om längtande eller brustna hjärtan och den blir en härligt smäktande 'gråta-i-kudden-hit'
/Girly Kul att du gillar soundet för det var ju dit jag ville...är ingen virtuos på något instrument men låtar vill jag skriva och de får gärna fungera för någon annan än mig. Denna mannen älskar brustna hjärtan och smärta det är i ångesten man lever :-) Får kanske tillägga att jag är gift och har två barn.
Härligt att du fick en känsla av låten - gillas!
Gillade detta. Snygg distgitarr. Se upp med hihaten, känns väldigt mycket trummaskin nu.
/HagisTack! Detta tar jag till mig...alltså gitarrljudet. Jopp hihaten är klart trummaskin (eller pluggmaskin) men det är så den vara just nu. Jag är ingen trummis utan kör på filerna som finns i pluggen, ändrar lite så de passar mina låtar. Det finns någon humanize funktion i logic men den har jag inte koll på. Det finns kanske någon som kan berätta hur det fungerar....då lyssnar jag gärna.
Tack för tyck!

Skönt! Passar såklart bra med sång till detta. Det som behövs är nån kreativ som kan skriva text och hitta på melodi eller att du själv skriver text om du vill.
Har du redan en klar melodi i verserna, hur du vill att sången ska gå?
Annars håller jag med Bjurte - det finns flera som både kan skriva text och sjunga. Girly är en men det finns fler.
Tackar och bugar.... Jo nog har jag en tänkt melodi i hövvet, den kommer av sig själv när man sitter och skriver. MEN det är inte alls säkert den är den som passar bäst. Jag är ju som sagt lite begränsad i mitt eget sjungande och därmed också begränsad i melodimöjligheterna ibland. Jag har en tanke men är KLART öppen för förändringar. När det gäller text blir det ännu värre. När jag själv lyssnar på musik så är det melodin, små finesser, arr och helheten som väcker mig. Texten hamnar lixom i skymundan. Visst måste stavelserna vara rätt och betoningen finnas på rätt ställe. Men vad som egentligen sägs faller ofta bort och så har det blivit när jag själv skriver också....jag sjunger vad som helst när jag skriver och egentligen är det bara soundet i ordet eller stavelserna jag är ute efter. Så MINA texter :-) är nog inte något att hänga i granen....så här i slutet på hjulen! Gillar ditt och Bjurtes förslag så det är något jag får ta tag i :-)
Tack för tyck och tänk.
/Palm